jhenrikj skrev:
Okej, missade det...men det kräver väl ändå "nödvändig kännedom" enligt reglerna? Vilket TS bevisligen inte har...undrar vilket försäkringsbolag som ersätter honom om något går fel...

Prova sig fram med el...tack men nej tack...finns hämtpizza.
Jepp!

//Patrik

Ankansson skrev:
Eftersom jag är en idiot som oftast har turen med mig så chansade jag och kopplade som du sa. Någon spänningsprövare hade jag inte tillhands och jag började ju bli hungrig!

Men, det fungerade galant! Tack för hjälpen. Dags att hiva in söndagssteken i ugnen nu.
Är du dum på riktigt eller?

Om spisen är helt "analog", alltså med mekaniska rattar o.s.v., och den är avsedd för 230V, så kan den fungera på 400V men paja ganska snabbt.

Har nu mätt med spänningsprovare, och det stämde som tur var med hur jag hade kopplat tidigare. Får tacka för lektionen i elsäkerhet som väl var välbehövlig.

plaggis skrev:
Är du dum på riktigt eller?
Käkat huggorm till frulle? :D

Ankansson skrev:
Eftersom jag är en idiot som oftast har turen med mig så chansade jag och kopplade som du sa. Någon spänningsprövare hade jag inte tillhands och jag började ju bli hungrig!

Men, det fungerade galant! Tack för hjälpen. Dags att hiva in söndagssteken i ugnen nu.
Hahaha den var bra. Friskt kopplat hälften brunnet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.