Hej, har en ny lampa som ska upp i hallen.
hur kopplar jag ihop fas ,neutral och jord med de 4 trådarna? Jag har två grå ut från taket, men bara en brun kontakt från lampan. Kan jag lämna en grå icke ansluten eller ska de grå från taket tvinnas ihop? Se bild.
/Erik
hur kopplar jag ihop fas ,neutral och jord med de 4 trådarna? Jag har två grå ut från taket, men bara en brun kontakt från lampan. Kan jag lämna en grå icke ansluten eller ska de grå från taket tvinnas ihop? Se bild.
/Erik
Det är två olika strömbrytare, en i hallen och en i vardagsrummet.E Erna3113 skrev:
Det verkar som båda grå behöver vara kopplade för att lampan ska fungera. Har provat lämna en omkopplad, men det fungerar inte.
Husägare
· Västerviks kommun
· 465 inlägg
Det verkar som du behöver kontakta en elektriker....
Jag gissar att det kommer fungera om du kopplar de två gråa till brun på lampan och sen respektive färg till sin motsvarande...
Men det är väl nån trappbrytare eller vad det heter. Man kan tända och släcka med två knappar.
Men det är väl nån trappbrytare eller vad det heter. Man kan tända och släcka med två knappar.
Ja, precis, det är två strömbrytare som är kopplade till lampan. Kan jag tvinna ihop de två grå eller kommer det bli kortslutning?Farstatjej90 skrev:
Husägare
· Västerviks kommun
· 465 inlägg