Byggahus.se

Koppla i dosa

1. C
    Medlem Nivå 5
  2. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 15
    Du får nog fylla på mer info för att det ska gå att svara på frågan.

Om du har plinten i avsedd dosa, och kopplar med den på avsett sätt så; ja med 99% sannolikhet.

3. C
    Medlem Nivå 5
    Den har suttit i en utanpåliggande dosa men skall nu koppla en dosa i väggen

4. slacker
    Verktygstokig · Nivå 17
    Skall du koppla i en dosa som sitter i väggen så skulle jag inte använda denna där - Jag skulle definitivt välja Wago alternativt HelaCon.
    Mest för att det kommer att bli lite av ett kaos - I en utanpåliggande dosa ger den där en visuell bild av hur det är kopplat - Inuti en väggdosa blir det bara förvirrande och fel. Huruvida det är tillåtet låter jag vara osagt - Det är bara fel.

5. B
    Husägare · Nivå 6
    Jag hade också valt wago eller liknande. En sådan plint infälld i en vägg måste vara otroligt opraktiskt att arbeta med även om det skulle vara godkänt ( vilket jag inte vet).

6. slacker
    Verktygstokig · Nivå 17
    Precis! För att inte tala om att man inte skulle våga stoppa in fingrarna där - Knappast beröringssäker.

7. S
    Medlem · Nivå 14
    Oavsett om den är lämplig eller ej så blir det väl onödigt krångligt att lirka in den i dosan sen......

8. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Det är nog inget formellt fel att koppla med den plinten i vilken dosa som helst, men som andra nämnt, det kan ju blir väldigt trångt och bökigt.

9. C
    Medlem Nivå 5
    Det var mest för att ja saknar annan typ av kopplingsanordning hemma. Men jag hittade några tomtehattar i en låda