4 596 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Koppla frånluft från ett torkskåp
Hej!
Jag är lite sugen på att köpa ett torkskåp till tvättstugan vi har i källaren och har då märkt att det mest finns skåp med frånluft. Jag har redan ett "stort" hål där en fläkt hela tiden pumpar ut luften ur tvättstugan rakt ut i luften. Räcker det då om jag leder luften från torkskåpet till den fläkten? Räcker det om den sitter precis framför fläkten så att säga eller hur kopplar man ihop dessa?
Ska tillägga att jag är nybörjare
Jag är lite sugen på att köpa ett torkskåp till tvättstugan vi har i källaren och har då märkt att det mest finns skåp med frånluft. Jag har redan ett "stort" hål där en fläkt hela tiden pumpar ut luften ur tvättstugan rakt ut i luften. Räcker det då om jag leder luften från torkskåpet till den fläkten? Räcker det om den sitter precis framför fläkten så att säga eller hur kopplar man ihop dessa?
Ska tillägga att jag är nybörjare
Finns något som heter dragavbrott (tror jag det var) där slangen från skåpet ansluts med hjälp av 3 st klor till utsuget. Det bildas då en springa (=avbrott) runt röret på kanske 5-10 cm, så ventilationen fungerar även om inte torkskåpet går.
Aha okej. ja jag läste något om det i samband med torktumlare så det kanske funkar på samma sätt. Det verkar ju smart. Det är ju just det man vill. Att ventilationen ska fungera även när skåpet inte är igång.
Tack för infon!
Tack för infon!
Klicka här för att svara