Jag har en möjlighet att komma över ett DSC (Power) 608 men har två olika anslutningsalternativ till detta. Det ena är att koppla den via IP-telefoni som jag vet att vissa larm kan ha problem med. Andra utvägen är via mobil.

Frågan är om man kan koppla upp anslutningen via IP alt mobil och vad som behövs kompletteras?
I möjligaste mån vore det önskvärt att ta över denna central för att hålla nere kostnaden något, i varje fall initialt...

Ip telefoni kan funka ena dagen och strula nästa. Så mitt tips är att köpa riktiga grejer.

Vart tänkte du koppla den, privattelefon eller larmcentral?

Till privattele borde det inte vara några problem, medans det troligare blir det till en larmcentral pga svårigheterna att överföra analoga larmprotokoll över IP.

Jo, nog var det tänkt att koppla den mot central...
Misstänkte att det skulle vara probs men någon som vet om det på ett ganska enkelt sätt går att få tag på och installera en a/d-omvandlare eller motsv?

Hittade en ny larmsändare från DSC med inbyggd webserver. Vad jag kan utläsa av bilderna på app store så kan man larma av och på samt se sektionsstatus via appen. Ett steg i rätt riktning från DSC, dock verkar den inte vara lagerförd än. Beställde en och ska se hur den funkar.

http://uttag181.se/larmsandare/793-tl150-ip-sandare.html

Tackar för hjälpen, det hela landar i en Dualtech TS200 IP/GPRS EWM.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.