Hej

Jag har en IVT Greenline C5 med bypass och extern circ. pump.

Nu skulle jag behöva tömma vattnet ur radiatorsystemet.(Koppla om radiatorer osv.)
Och bara ha kvar i VP för varmvattnet.

Jag har en idé om att man stänger av circ.pumpen, stänger en av ventilerna där och släpper ur det vatten som blir vid radiatorn. Då ska det bli kvar vatten i VP så man kan köra den för varmvattendrift

Men det verkar inte gå att stänga bara circ.pumpen?
Den styrs via VP (Rego)

Har någon annan hållit på med detta?

Mycket tacksam för tips!

Hälsar
Jocke
 
Koppla in en slang eller rör mellan in och ut. Och låt fanstyget jobba. Cirkulationspumpen fastnar ej och du får vv och tid att leka vidare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.