Hoppas ni kan hjälpa mig!

Har köpt bänkdiskmaskin. Hyresvärden verkar väldigt motvillig att hjälpa till med inkoppling... Lägenheten är nyss stambytt och fick då nytt kök som ska vara förberett för diskmaskin. Dock golvdiskmaskin, ej bänk. Borde inte spela så stor roll, tycker jag...

Tänker att jag till att börja med kan göra det enkelt för mig och låta vattnet bara rinna ut i diskhon. Men vattnet ska ju också IN i maskinen :)

Visst kan jag koppla maskinen till denna blandare? Vad behöver jag skaffa för att koppla? Dvs vad heter en sådan koppling där man kan skruva på maskinens vattenslang?

Tack på förhand!

• Kromad köksblandare över en diskho, tänkt för inkoppling av bänkdiskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vanliga när en blandare är ”förberedd för diskmaskin” likt den på bilden är att den har en anslutning under bänkskivan för denna. Att flytta upp anslutningspunkten ovanför bänkskivan på ett snyggt sätt utan att göra ingrepp i bänkskivan blir nog svårt. Du har ingen hylla eller annan plats under bänkskivan nära diskbänksskåpet där den skulle kunna stå? Ett annat alternativ är att byta blandaren till en särskilt avsedd för bänkdiskmaskin, där vattenanslutningen sitter ovan bänkskivan, t ex denna: https://www.bauhaus.se/koksblandare-fm-mattsson-9000e-ii

Stort tack för era svar! Lutar nu åt att ställa diskmaskinen i ett av underskåpen. Kräver att man borrar hål i en "mellanvägg" för slangar osv, men det är ju ett mindre och osynligare ingrepp än att ta hål i diskbänken ;) Tror det kan bli riktigt bra när det väl är klart!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.