Går det att se var den läcker, eller går det att filma kanske?

Skulle tro att du bara skruvat på bussningen utan gängtejp eller lin?

Det läcker på ovansidan, eller sprutar ut skulle jag nog rättare säga. Man kan se det, om än lite otydligt, på första bilden.

Ja precis, bara skruvat på den.

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Bussningen tätar ju mot packningen i diskmaskinens koppling, men när du sedan ansluter mot diskmaskinsavstängningen finns där inget som tätar, det blir bara metall mot metall så att säga, därför behöver du lina eller ta på några varv gängtejp för att få det tätt där.

Okej, men behöver jag köpa en större bussning med tanke på gängtejpen eller ska jag ha kvar den som sitter nu?

Nej du kan köra med grejerna du har, men du behöver köra gängtejp eller lin på diskmaskinsavstängningens gänga, har du aldrig använt gängtejp finns bra instruktioner på nätet, men jag föredrar lin och pasta (y)

I ordning skall du i så fall:

Täta gängorna där bussningen nu sitter, därefter montera bussningen igen, sedan diskmaskinens slang.

Åhh tack så hemskt mycket!! Har du något bra tips på produkter?

Krilleman
Jag gissar att du köpt en vanlig bussning 20/15.
Biltema 87-9834
?

Om ja, så köp Biltema 87-225 med planpackning på invändiga 15-gängan istället, så behöver du inte kladda med gängtape eller annat.

Bara dra åt med 15-packningen på rätt ställe mot din blandare, sen ansluta plastmuttern på bänkdiskamaskinen. I den plastmuttern finns det redan en gummipackning.

Klart! (y)

Biltemas övergångsnippel 87-225 med packning för VVS-installationer.

• Gilla
Anna Scc
  • Laddar…
Köpte 87-9927. Men hur skiljer sig denna mot den jag har? :thinking:

Krilleman
Den som biltema kallar för övergångsnippel (87-225) har en slät ansats invändigt som en packning vilar emot. Den packningen gör det tätt mot blandarens anslutning.

Där är ju där som det läcker för dig idag med en vanlig bussning som måste gängtätas.

89-9834 verkar vara samma produkt som 87-9927 men med repad gänga.Inte en optimal lösning för det du önskar.

Köp 87-225 för enkelhetens skull enligt min mening! (y)

Hittar ingen bra tydlig bild på den släta ansatsen invändigt. Man kan antyda den på Trio Perfektas (tillverkaren) måttsatta bild.

Illustration av övergångsnippel med dimensioner G20 till G15 och en slät ansats för packning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Ahh okej! Får springa dit imorgon och köpa en sådan :D Tackar så hemskt mycket för hjälpen, hoppas det funkar nu då :)

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag gissar att du köpt en vanlig bussning 20/15.
Biltema 87-9834
?

Om ja, så köp Biltema 87-225 med planpackning på invändiga 15-gängan istället, så behöver du inte kladda med gängtape eller annat.

Bara dra åt med 15-packningen på rätt ställe mot din blandare, sen ansluta plastmuttern på bänkdiskamaskinen. I den plastmuttern finns det redan en gummipackning.

Klart! (y)

[bild]
Letade på nätet efter en sån där i en ”vanlig” butik men kunde inte hitta! Grymt, 100 gånger enklare. (y)

Det funkar hur bra som helst! Har provkört den nu och allt funkar som det ska, inga läckor heller :D Tack så mycket för all hjälp:giggle:

• Gilla
villkunnabygga och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Toppen!

Jag sa ju det... :rofl:;):D

Hej, vad heter den aktuella blandaren som Anna Scc behövde hjälp med?
Är blandaren modifierad?
Jag behöver en ny/begagnad blandare till en bänkdiskmaskin som är placerad på diskbänken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.