11 141 läst ·
7 svar
11k läst
7 svar
koppla badkar/kabin till handfat-avloppet?
(Det kan hända att jag har frågat detta tidigare)
Kan man koppa badkar/duschkabin till tex handfatets eller toans(nog svårare) avlopp?
Har ett gammalt hus där det bara finns toa och handfat, något som kan bli lite svårt att hyra ut anar jag.
Kan man koppa badkar/duschkabin till tex handfatets eller toans(nog svårare) avlopp?
Har ett gammalt hus där det bara finns toa och handfat, något som kan bli lite svårt att hyra ut anar jag.
Du menar att utan att göra ingrepp på själva tätskiktet?
Det enda jag kan komma på, om nu allt ska lämnas intakt, är om handfatets avloppsrör kommer ur golvet, då borde man kunna göra en t-koppling (bara en tanke) och ansluta där om duschkabinen står så pass högt att man får lutning, finns väl kabiner som står rätt högt redan från början. (På någon ram eller dyl)
Det enda jag kan komma på, om nu allt ska lämnas intakt, är om handfatets avloppsrör kommer ur golvet, då borde man kunna göra en t-koppling (bara en tanke) och ansluta där om duschkabinen står så pass högt att man får lutning, finns väl kabiner som står rätt högt redan från början. (På någon ram eller dyl)
Borde väl inte vara några problem. Tycker mig ha sett diverse mysko lösningar på avlopp till och från allt som dräller ut vatten. Så länge det ligger i fall och i våtrum sätter bara fantasin gränserna.
Tror även att det finns toaletter med uttag i sidan för att koppla in ytterligare saker. Eller så är det så att toalettens avlopp går ut i sidan ovan golv, lite osäker.
Det går alldeles utmärkt, vi har våran duschkabin påkopplad på handfatet med en t-koppling. Om det är Ok vågar jag inte svara på men det funkar för oss. Allt satt när vi köpte huset så jag kan tyvärr inte tipsa om något inköpsställe.
Mvh Johan
Mvh Johan
Har ni något vattenlås eller finns det en i kabinen? Tänkte mest om det kanske kan börja lukta godis inne på toaletten.jocke_mejsel skrev:
Om man går in på tex rinkabyrör, http://www.rinkabyror.se och väljer vita avloppsrör och delar så finns det rätt mycket att välja på.
Klicka här för att svara