Jag har en utdragbar avloppsslang till mitt utekök. Den är gänga i änden som kopplas på vasken men ingen gänga på andra änden.

Jag skulle vilja förlänga ”utlöpet” gärna med en trädgårdslang/vattenslang för att kunna leda iväg vattnet längre. Är det någon som har tips på koppling att använda för detta?

De dagar som det regnar mycket fylls diskbänken med massor av vatten som blir för mycket att samla upp med en hink. Då vill jag kunna dra avleda vattnet någon extra meter för att allt inte ska hamna i uteköket.

https://www.biltema.se/bygg/vvs/ror...tdragbar-avloppsslang-370---790-mm-2000047854

Rickard.
J Jan_G skrev:
Fortsätt med BIltemas rör. De har ett PP-rör som är 40 mm om det passar.
Se bara till att du har bra lutning så att det inte stannar nåt som fryser i röret.
[länk]
kan funka. Vad behöver jag för att koppla ihop röret med mitt befintliga flexirör?

J juanxxx skrev:
kan funka. Vad behöver jag för att koppla ihop röret med mitt befintliga flexirör?
Du får åka till Biltema och testa helt enkelt. De har både det du har och det du behöver.

J Jan_G skrev:
Du får åka till Biltema och testa helt enkelt. De har både det du har och det du behöver.
Så går man där som ett fån och det finns inte en människa att fråga - det är min upplevelse av biltema. En affär för de som kan något ;-)

Men jag får ge det ett försök. Tack.

Frågar man någon så vet dom inte,kanske är sommarjobbare!?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.