P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gärna , berätta!?
Svenskar. Norrlänning var den ena. Den andra är jag osäker på.

Vi hade även 2 svenskar som blev gripna förra året för bombtillverkning, droger och lite allt möjligt.

Inser vilken jävla by man bor i egentligen, inflyttat folk.

Unikt namn
Rkarlsson skrev:
Svenskar. Norrlänning var den ena. Den andra är jag osäker på.

Vi hade även 2 svenskar som blev gripna förra året för bombtillverkning, droger och lite allt möjligt.

Inser vilken jävla by man bor i egentligen, inflyttat folk.
Så det du säger är att det finns minst 4st svenska brottslingar.
Men alla är inflyttade? :thinking:

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag sa ju: en skröna. Lika trovärdig som alla andra anekdoter här.
Jag vill inte förneka att det finns stöldligor men vad är olagligt i att folk, även från andra länder, åker runt och frågar om dom får köpa skrot?
Högen av blandade metallspån och delar, som skrot i en låda, i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min sambo är smed och till hans verkstad kommer utlandsregistrerade fordon och frågar efter skrot att köpa ur en låda som står synlig innanför inhängslat industriområde. Han svarar nej, då han har en seriös köpare som tömmer denna låda och betalar. När han vänder ryggen till stjäl de sedan från lådan! Vi har även fått koppar stulet från vårt hus. Inte roligt, oaktat vem som stjäl.

P
Rkarlsson skrev:
Senaste tiden har 2 män blivit tagna för pedofili i byn. I grannkommunen är där en eller 2.
Ska jag avslöja nationalitet?
Jag satsar på Centerpartister...

• Haha
  • Gilla
pve och 2 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Norrlänning var den ena.
Men fy så obehagligt! Gör polisen inget? ;)

P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Så det du säger är att det finns minst 4st svenska brottslingar.
Men alla är inflyttade? :thinking:
Norrland var den ena, den andra här i byn vettifan var han var från i Sverige. De andra två hade även -son namn.
Ganska självklart om man tänker efter :)

Men häromdagen var där en svensk kille som stal ett handfat utanför ett kontor, ett handfat som skulle till tippen.
De går så jävla lågt att man inte kan gå in och fråga om man kan ta det om det ändå skulle till tippen utan man måste stjäla skit.
Han fick springa vidare med sitt nya handfat, men det måste ha sett skumt ut mitt på dagen.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Men fy så obehagligt! Gör polisen inget? ;)
Jo men det var ju försent, hon är ju skadad för livet och har ingen pappa längre. 12 år fick han.

Att inte koppartjuvarna intresserar sig för kapseln utanför KBS i Oskarshamn. Det kanske är en attrapp?

• Gilla
slaskman och 1 till
  • Laddar…
Stefflo Stefflo skrev:
Var fjärde år så har vi chansen att säga vad vi tycker om sånt här men senast så var det 87% som tyckte detta var ok.
Passa på för om drygt ett år får ni chansen igen så kanske vi kan få slut på detta.

Röstar ni som ni gjort tidigare så tror man ju att ni gillar att bli utsatta för dessa ligor.
Bara för att man inte röstar på "allting är invandrarnas fel" betyder det ju knappast att "allting är bra som det är".

• Gilla
rndhero och 9 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Bara för att man inte röstar på "allting är invandrarnas fel" betyder det ju knappast att "allting är bra som det är".
Men du vill inte göra någonting åt det eftersom du röstar som du gör. Det blir mer av samma som du inte är nöjd med. Således ingen förändring.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
tompas11 tompas11 skrev:
Men du vill inte göra någonting åt det eftersom du röstar som du gör. Det blir mer av samma som du inte är nöjd med. Således ingen förändring.
Om du på riktigt tror att politik enbart består av en fråga, då är det mest tragiskt. För att använda ett populärt uttryck, öppna ögonen. Men om det nu är så enkelt, ge mig 10 konkreta förändringar, som går att genomföra, som gör Sverige bättre omgående.

• Gilla
rndhero och 4 till
  • Laddar…
H
Rkarlsson skrev:
De har filmer på den som stal stupröret och brevlådan? De på efterlyst är inte små tjuvar.

För att fortsätta på ditt spår.
Senaste tiden har 2 män blivit tagna för pedofili i byn. I grannkommunen är där en eller 2.
Ska jag avslöja nationalitet?
Blir lite fundersam på vad pedofilerna använder kopparn till... :thinking:

AndersPS AndersPS skrev:
Om du på riktigt tror att politik enbart består av en fråga, då är det mest tragiskt. För att använda ett populärt uttryck, öppna ögonen. Men om det nu är så enkelt, ge mig 10 konkreta förändringar, som går att genomföra, som gör Sverige bättre omgående.
Den förda politiken berör alla områden i samhället och just denna enskilda fråga berör också alla områden i samhället. Ser man inte det så är det för att man inte vill se och önskar fortsätta leva i sin egen bubbla, något som du inte är ensam om. De flesta i samhället resonerar precis som du. Man vill inte höra, inte se och framförallt inte prata om det för det kan ju förstöra stämningen.

• Gilla
pve och 3 till
  • Laddar…
P
H Håkan V skrev:
Blir lite fundersam på vad pedofilerna använder kopparn till... :thinking:
Om du fattade poängen så hade du inte behövt fråga :)

H
Rkarlsson skrev:
Om du fattade poängen så hade du inte behövt fråga :)
Nej det har du rätt i, förklara för mig som inte fattar :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.