Det går bra. De kromade (eg. förnicklade) är bara blanka på utsidan. På insidan är det bara koppar.
Som kuriosa är det så att Cu är en essensiell metall (eg. jon) Vi klarar oss inte utan koppar. För mycket är naturligtvis inte bra, men kopparrör har ingen dött av.