797 läst ·
2 svar
797 läst
2 svar
Kopiera inlägg
Många verkar ha tagit för vana att kopiera in hela ngns inlägg i sitt eget inlägg för att kommentera ngt, och det gör det väldigt drygt att läsa sådana inlägg då man redan läst större delen redan. Förstår ni vad jag menar? Ett exempel är under byggnadsvård, Hus från 1943.
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag håller med dig. I diskussionsreglerna uppmanar vi "Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För mycket citat gör det svårare att följa diskussionen.". Ska fundera på hur vi får folk att citera mer sparsamt. Vi kommer bl a att ta med detta i nästa utskick i forumet. Tack för att du säger till.
Det går ju att radera inne i citaten också så de inte blir så långa. Det är svårt ibland när det kanske trillat in 4-5 svar mellan det man vill svara på, eller om det är en speciell användare man riktar svaret till. Finns det något vedertaget sätt man kan markera till vem man adresserar sitt svar? Och finns det några speciella "forumförkortningar", inte bara på det här forumet utan även på andra, t ex TS som väl brukar vara TrådSkaparen, OT som av någon anledning står för Off Topic.
För vi använder väl oss av svengelska
Edit#
Läs de tre senaste inläggen i den här tråden så förstår ni vad jag menar
För vi använder väl oss av svengelska
Edit#
Läs de tre senaste inläggen i den här tråden så förstår ni vad jag menar
Redigerat:
Klicka här för att svara