-MH- skrev:
Man skall inte låta någon få tillträde innan det är slutbetalt. Men det vet du redan. :)

Han har tydligen 124.000:- (just nu). Nästan vem som helst borde kunna låna 16.000:- på bluestep, eller något annat kreditföretag, men ok då, han kan inte få fram de där 16.000:-

Prata med en bojurist, som börjar med vräkning (det är ditt hus) och att få skadestånd från gubbe. Har du otur så har han inga pengar när fogden kommer, och då går du back. Tråkigt.
Nej, det vet jag redan ;P, men vi ungdomar tror ju på vad den äldra generationen säger och lovar :P

Gubben har flyttat ut nu, så det är inga problem, men det blir nog som du säger att kontakta jurist. Ska kolla vad hemförsäkringen har för skyddd när det gäller detta. Om jag kan få rättslig hjälp via den.

I övrigt så "ska" (har köparen lovat) att höra av sig i veckan å berätta hur det blir. Har han en smart advokat kanske dom inser att det blir billigt med 50.000:-. Men man har god lust att kräva mer pga allt strul; Jag måste nu försöka få tag i annan köpare, och eftersom det finns saker att fixa på huset innan vintern så kanske det är svårt läge just nu...

Det känns mer som att jag måste ta första bästa rimliga bud för att betala av lånet på huset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.