Har hittat precis det kylskåpet vi vill ha för ett bra reducerat pris. Var och tittade på det, allt såg bra ut där det stod på lagret ... tills jag fick reda på att de hade haft det som utställningsex sedan flera år tillbaka (tror det var sedan 2003 eller 2005). De hade bytt ut någon mojäng för 4000:- nu inför försäljningen.

Vågar jag köpa kylen med tanke på hur gammal den är samt att den inte har några garantier? Ska jag pruta ner priset och känna mig nöjd, trots risken jag tar? Ugh!

Tänkte ringa och höra med tillverkaren för att se vad de säger.
 
Pruta mer, utan att nu veta vad det kostar. Är det inte det billigaste kylskåpet som finns utan något som andas kvalité så varför inte. Ett kylskåp ska ju gärna hålla mer än i 5 år. Men visst, alltid ett risktagande man tar så det gäller alltid att väga för och nackdelar mot varandra.
 
Det har förmodligen aldrig varit igång så köp det om det är rätt pris.
 
Ett skåp från 2003 (nu är det 2009) är sex år gammalt.
Det är troligen långt ifrån lika energisnålt som dagens modeller.

Priset borde alltså vara MYCKET lågt.

//KoW
 
styrman1 skrev:
Det har förmodligen aldrig varit igång så köp det om det är rätt pris.
Jo, de hade haft det igång, men han visste inte hur mycket. Han snackade något om att det var för att belysningen skulle tändas när folk öppnade det.
 
KnockOnWood skrev:
Ett skåp från 2003 (nu är det 2009) är sex år gammalt.
Det är troligen långt ifrån lika energisnålt som dagens modeller.

Priset borde alltså vara MYCKET lågt.

//KoW
Detta borde jag väl kunna kolla upp för att sedan besluta mig för om jag tycker det är lönt att köpa det ur denna aspekt.
 
Får man fråga vad det är för skåp som är så speciellt at dom inte sållt det på 6år?
 
Returia skrev:
Detta borde jag väl kunna kolla upp för att sedan besluta mig för om jag tycker det är lönt att köpa det ur denna aspekt.
Javisst, men om du är så duktig, så varför fråga här?
Vilka andra "aspekter" tänker du på?

Go ahead!

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
Javisst, men om du är så duktig, så varför fråga här?
Vilka andra "aspekter" tänker du på?

Go ahead!

//KoW
Lite sur ton kanske!

Jag var bara glad över att andra tänker på fler aspekter än jag själv. Energiförbrukningen hade jag (tyvärr) inte funderat nämnvärt på förrän du påpekade det och som reflektion på det svarade jag att detta var något jag skulle kunna kolla upp!
 
Sorry Returia
jag missförstod nog ditt inlägg. Förlåt!
(Hänger inte längre med i den ungdomliga jargongen, jag är helt enkelt överårig.)

Hoppa att du får ett fint skåp!

//KnockOnWood
 
Hahaha sorry läste rubriken lite för fort

"Köpa utställning sex"

:) :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.