2 019 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Köpa utställningsex?!
Har hittat precis det kylskåpet vi vill ha för ett bra reducerat pris. Var och tittade på det, allt såg bra ut där det stod på lagret ... tills jag fick reda på att de hade haft det som utställningsex sedan flera år tillbaka (tror det var sedan 2003 eller 2005). De hade bytt ut någon mojäng för 4000:- nu inför försäljningen.
Vågar jag köpa kylen med tanke på hur gammal den är samt att den inte har några garantier? Ska jag pruta ner priset och känna mig nöjd, trots risken jag tar? Ugh!
Tänkte ringa och höra med tillverkaren för att se vad de säger.
Vågar jag köpa kylen med tanke på hur gammal den är samt att den inte har några garantier? Ska jag pruta ner priset och känna mig nöjd, trots risken jag tar? Ugh!
Tänkte ringa och höra med tillverkaren för att se vad de säger.
Pruta mer, utan att nu veta vad det kostar. Är det inte det billigaste kylskåpet som finns utan något som andas kvalité så varför inte. Ett kylskåp ska ju gärna hålla mer än i 5 år. Men visst, alltid ett risktagande man tar så det gäller alltid att väga för och nackdelar mot varandra.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ett skåp från 2003 (nu är det 2009) är sex år gammalt.
Det är troligen långt ifrån lika energisnålt som dagens modeller.
Priset borde alltså vara MYCKET lågt.
//KoW
Det är troligen långt ifrån lika energisnålt som dagens modeller.
Priset borde alltså vara MYCKET lågt.
//KoW
Detta borde jag väl kunna kolla upp för att sedan besluta mig för om jag tycker det är lönt att köpa det ur denna aspekt.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Lite sur ton kanske!KnockOnWood skrev:
Jag var bara glad över att andra tänker på fler aspekter än jag själv. Energiförbrukningen hade jag (tyvärr) inte funderat nämnvärt på förrän du påpekade det och som reflektion på det svarade jag att detta var något jag skulle kunna kolla upp!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Sorry Returia
jag missförstod nog ditt inlägg. Förlåt!
(Hänger inte längre med i den ungdomliga jargongen, jag är helt enkelt överårig.)
Hoppa att du får ett fint skåp!
//KnockOnWood
jag missförstod nog ditt inlägg. Förlåt!
(Hänger inte längre med i den ungdomliga jargongen, jag är helt enkelt överårig.)
Hoppa att du får ett fint skåp!
//KnockOnWood
Klicka här för att svara
