Jag har kommit i kontakt med en kille som är villig att sälja en bit mark till mig och min sambo då vi planerar att bygga nytt. Han har sagt att han gärna säljer men jag får göra allt jobb med kommunen och såvidare vilket inte är något problem. Jag förstår ju att man får söka förhandsbesked först men går det att bara ringa kommunen och fråga om det är överhuvudtaget möjligt innan man lägger ut 12000 spänn på ett förhandsbesked?
Sen själva marken som vi vill köpa är redan gränsmarkerad så det är inte massa omritning som behövs är detta något som kan gynna oss prismässigt vid styckning till villa tomt? MVH

A abborren88 skrev:
Sen själva marken som vi vill köpa är redan gränsmarkerad så det är inte massa omritning som behövs är detta något som kan gynna oss prismässigt vid styckning till villa tomt?
Det påverkar alldeles säkert vad Lantmäteriet fakturerar, om det, som du antyder, inte behövs så mycket "fältarbete".
Men det är mycket som spelar in, servitut, samfälligheter och annat, så det kan säkert kosta en bra slant ändå.

Välkommen till Bygga Hus-forumet Abborren!
Det skall bli kul att höra hur det går för er, och vad det hela slutligen landar på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.