Ni som har Gustavsbergsstolar, har ni ceramicplus-ytbehandling och är ni nöjda med den? Har Ifö's Fresh-systemet också rengörande funktion, eller är det bara för att det ska lukta fräscht?

Är det Gustavsberg, Ifö och IDO som kommer från vvs-sidan? (Jag tror inte jag vågar satsa på Svedbergs ...) För oss är själva holkens utforming viktig, då vi har en stomitömmare i familjen, så en med brant framkant är att föredra.

lite utanför tråden, men jag trodde väl aldrig för 5 år sen att jag skulle sitta och sukta efter dyra WC-stolar ;)

Vad tusan är ett S-lås? Det står på många modeller att det är dolt. Jag visste inte ens att jag behövde ett?

S-lås ska du ha om avloppet ska ner i golvet. P-lås om avloppet går in i väggen. Tänkt dig ett liggande S och ett liggande P så förstår du! :)

blob skrev:
Vad tusan är ett S-lås? Det står på många modeller att det är dolt. Jag visste inte ens att jag behövde ett?
Det vill du verkligen ha, annars skulle inte den där skätten vatten vara kvar i toastolen. Det hade varit öppet rakt ner i avloppen, ungefär som SJ:s gamla toaletter, för er som minns.

Det blev en Gustavsberg Nautic från Smarthem.se, med C+ (Ceramicplus beläggning). Lycka till blob och tack för tråden.

:) hoppas ni blir nöjda!

hempularen skrev:
Svedberg, Hafa osv. har funnits skapligt länge som möbler, toapappershållare osv. Men de är inte VVS företag, man skall undvika att koppla in vatten på deras produkter.

Som sagt Svedbergs problem med lukt som går rakt igenom en porslinsvägg känns ju som ett sådant där omöjligt fel, något som bara inte kan hända. De som råkat ut för det får väl vara glada att de inte till slut rev upp hela badrummet för att försöka hitta läckan. Att den skall vara inne i en toastol känns ju som en omöjlighet.

Ja absolut! Vi var så här nära *visar mellan tummen o pekfingret* att riva upp hela skiten här. Jag förbannade plattsättaren som gett oss fuktproblem inom ett år men efter ett besök av anticimex där det konstaterats att det inte fanns fukt här hemma så kunde maken lugna mig tillräckligt för att få mig att avstå från att ta med mig släggan in i badrummet...Att jag dessutom var gravid under denna tid och känslig som en spårhund hjälpte ju inte heller till...

Hoppas ni blir nöjda med "skitstolen" ts!

Sedär, vi köpte en billig Svedbergs på K-Rauta i höstas och har inte känt nån lukt än. Vi hade kanske tur. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.