phl skrev:
Det är mycket pengar för lite profilsprutad alujumjum och en gummibit...
Det är mycket pengar men klart värt det för mig.

Vart lite irriterad när jag provkörde idag.
För att kunna köra med vinklad klinga måste man ha en adapter till.

är vad du behöver, inte speciellt dyr, men irriterande att inte ha hemma när man behöver kan ja tro. :)

jepp precis den som man behöver. Messt iriterande är personalen på K-rauta som inte talade om detta.......
Nu var det ju bara testkörning så det är lugnt, bara irriterande, kan nog starta en tråd om inkepentent personal snart.

P
Jag känner en kille... Han upptäckte samma sak när han skulle lägga några parallella snitt i 45° lutning.
Efter lite velande så köttade han till slut in klingan i skenan, och vips, så fick han en skena som det går att köra i 45° på!

"..och som vanligt så är det inte personen bakom inlägget som körde sågen.."

*host* *harkel*

Men nu har jag en skena som klarar allt.

ASG! tänkte faktiskt samma tanke men var osäker på om medföljande klinga skulle funka för detta.
För fräsadaptern går vl längs den "normala" sidan, orkar inte gå ut i garaget just nu.

P
coss skrev:
tänkte faktiskt samma tanke men var osäker på om medföljande klinga skulle funka för detta.
Det gör den. En gång..

coss skrev:
För fräsadaptern går vl längs den "normala" sidan, orkar inte gå ut i garaget just nu.
Det finns inga normala sidor på den skenan.

TMB skrev:
Det finns inga normala sidor på den skenan.
beror bara på vilken såg man har
men nu gäller det GKS 55:an och den går ju på den smala sidan vid normal sågning och den breda med vinklad klinga.
MEn körde du med befintlig klinga?

ACME, en gång hela längden eller en gång halva längden?
har 2 skenor att dra av i så fall så jag lär ju ändå behöva skaffa en ny klinga, kan ju kaufa in mig på en fuling från jula för aluminium....om det finns sådan

en sån här kanske
http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...=zub&language=sv-SE&ccat_id=7943&prod_id=1032

Redigerat:
P
TMB har en GKS 55 CE, vars skena han numer har gjort två kirurgiska ingrepp i. Det finns mer om den första operationen en bit ner i den här tråden; http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/87473-dagens-baesta-handcirkelsag.html

Snitt nummer två i skenan gjordes med originalklingan, som numer skriker som en yeti när den går i trä.
Snittet blev väl inte 100 rakt och klingan tog sannolikt en del spö av övningen, men vad gör man inte för att slippa fippla med adaptrar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.