Köpte en Thule obromsad vagn år 2007, lastvikt 650 kg och 2500 x 1300 lastyta. Bak- och framlem går att ta bort vid behov och vagnen har tipp. Köpte till en glasfiberkåpa som tillverkats av nåt företag i norrland.
Är supernöjd med vagnen och använder den hela tiden. Är det inte byggmtrl så är det körning till soptippen eller så är det andra saker som ska köras.
Kåpan gör att flakbotten håller sig fräsch och att den kan stå med last utan att det gör nåt.
Också perfekt när det är trädgårdsröjning att fylla släpvagnen och sen hoppa på riset för att få ner volym och sen dra igen kåpan och inte riskera tappa nåt efter vägen.
Är supernöjd med vagnen och använder den hela tiden. Är det inte byggmtrl så är det körning till soptippen eller så är det andra saker som ska köras.
Kåpan gör att flakbotten håller sig fräsch och att den kan stå med last utan att det gör nåt.
Också perfekt när det är trädgårdsröjning att fylla släpvagnen och sen hoppa på riset för att få ner volym och sen dra igen kåpan och inte riskera tappa nåt efter vägen.
Kan flika in att 145 cm är toppen när man kör skivmaterial.nikasp skrev:
Jag är väldigt nöjd med mitt 754 F1 med 60 cm gallergrindar. Besiktade idag för första gången efter 2 år. Men jösses vad priserna stuckit iväg. Jag tror jag gav 14500 med allt (grindar) och kostar nu 19990.
60 cm grindar är kanon för jag som är 178 når över, tyckte det var ett evigt springande i lånesläp jag haft med 80 cm.
Jag är mycket nöjd med mitt ES200S släp inköpt 2008 på K-Rauta i Sisjön för runt 4000 kronor.
Breda skivor brukar jag lägga på sargen med tre råspontplankor under.
Spännband sätts fast utanpå och fästs under vagnen i ubalkarna.
Under skivorna finns då ett utrymme på flaket för andra grejer.
https://www.klaravik.se/auktion/produkt/personbilsslap-brenderup-es200/
Breda skivor brukar jag lägga på sargen med tre råspontplankor under.
Spännband sätts fast utanpå och fästs under vagnen i ubalkarna.
Under skivorna finns då ett utrymme på flaket för andra grejer.
https://www.klaravik.se/auktion/produkt/personbilsslap-brenderup-es200/
Absolut inga problem med lastögglor och händer på sidan i ett 138 släp med skivor som är 120. Så ditt argument faller nog lite kort på det tyvärr, speciellt när du aldrig själv har den erfarenhetennikasp skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Är det inte så att det är en totalvikt på 650 kg?O Olaf3 skrev:
Släpet väger förmodligen lite drygt 200 kg så så du kan lasta ~450 kg lagligt. Det är säkert exakt samma släp som ett som är inregistrerat på 750 kg så 100 kg till tål det utan problem, men det är inte tillåtet. Sen överlever det säkert en del överlast över det också.
Uppgifterna hittar du hos Transportstyrelsen.
Det är ju bara att kolla på Transportstyrelsen och kärrans registreringsnummer vad som gäller.O Olaf3 skrev:
https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/
Jag har kört skivor på smalare lånesläp och det gick bra men stora orsaken till att jag valde Variant 754 F1 över FS1425 är att det är lite kraftigare konstruktion. Ganska mycket mer stål i Varianten (55 kg), inte bara något större lastyta. Nu tror jag Variant dragit iväg i pris men förut var priset nästan lika.K kniv skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder