S Snickesnack99 skrev:
R18DD3-120S
erfarenheter?
Länk?

Exakt det är den jag menar.
Ok fler erfarenheter.
Det där med dålig chuck låter verkligen inte bra.
Andra förslag under 2000?

Eller kanske lika bra att köpa slagskruvdragare för att vara såker på att jobbet blir gjort?

Redigerat:
ullberg
om det nu ska vara under 2k undrar jag om inte detta kan vara en kandidat:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5222896

har ingen erfarenhet av denna men tror att 18V -55 inte är en ren instegsmodell utan en i standardsegmentet (i bosch proffsserie) Visst vill man gärna ha flexichuck och kanske något större batterier men egentligen tror jag man kommer väldigt långt med denna. Jag har en ren instegsmodell i blå bosch 18v som jag köpte mest för batterierna men även den har funkat bra - Jag hade definitivt tagit ovan framför en ryobi

/U

ullberg ullberg skrev:

[länk]

har ingen erfarenhet av denna men tror att 18V -55 inte är en ren instegsmodell utan en i standardsegmentet (i bosch proffsserie) Visst vill man gärna ha flexichuck och kanske något större batterier men egentligen tror jag man kommer väldigt långt med denna. Jag har en ren instegsmodell i blå bosch 18v som jag köpte mest för batterierna men även den har funkat bra - Jag hade definitivt tagit ovan framför en ryobi

/U
Den eller en slagskruvdragare?

ullberg ullberg skrev:

[länk]

/U
Jag tipsade redan om den tidigare men hen verkade inte intresserad av Bosch.

S Snickesnack99 skrev:
Eller kanske lika bra att köpa slagskruvdragare för att vara såker på att jobbet blir gjort?
Vad är det egentligen för jobb du ska göra?

Behöver en ny imorn, vill fortfarande veta vilka av julas skruvdragare (ända butiken) som är starkast mellan 1000 - 2000 länken finns i mitt tidigare inlägg. Jag ska göra "olika saker", vill ha en stark som gör det bra utan större ansträngning.

S Snickesnack99 skrev:
Behöver en ny imorn, vill fortfarande veta vilka av julas skruvdragare (ända butiken) som är starkast mellan 1000 - 2000 länken finns i mitt tidigare inlägg. Jag ska göra "olika saker", vill ha en stark som gör det bra utan större ansträngning.
Då får du sluta leta på Jula och kolla in länkarna folk här gett dig.

S Snickesnack99 skrev:
Det är bara att kolla upp specifikationer hos tillverkarna. Förstår inte riktigt varför du förväntar dig att vi andra ska göra det åt dig.

On-topic: tycker Gsr 12-15 nämnd ovan är lite svag i gammalt, torrt trä. Kompletteras med fördel av slagskruvdragare. Tillbehören fungerar dock väldigt bra!

Tyvärr finns det ingen på Jula jag skulle köpt men måste jag verkligen köpa där så hade jag valt Makita DDF482RTJ för 2800 kr även om den inte är borstlös. Ska priset vara max 2000 kr? Ja då vet jag ärligt talat inte, :(

Jag har ingen erfarenhet av slagskruvdragare men här verkar vara många som gillar dem. Hade varit intressant om man kan utveckla användningsområdena? Jag förstår att den är effektivare på att dra i riktigt tunga skruvar och att den smattrar en aning men kan man ersätta vanlig skrivdragare helt med den? Eller har den några nackdelar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.