Japp, med denna kan du fånga upp triggade larm samt status (armed/disarmed). Tyvärr finns det ingen möjlighet vad jag ser att få status på de olika sensorerna.

Det går däremot med en seriell->USB som man ex. kopplar in i en Vera. PowerMax-modellerna funkar fullt ut medan det är mer tveksamt med PowerMaster vars sensorer stängs av vid "disarmed". Ev. går det att tvinga PIRarna att vara på men inte dörr/fönstersensorerna.

Både PowerMax och PowerMaster kan hantera på/avlarming via seriell->USB tillsammans med Vera samt ta emot olika larm.

Verkar vara en betydande nackdel med Powermaster att det inte går att byta version på mjukvaran (eller är alla larmfabrikat på detta sätt) lär ju ständigt komma nya tillbehör och funktioner som då inte fungerar med den version man köpt....

j.f.s
Jag har handlat från http://www.powermax-alarm.co.uk ett par gånger. Bland annat anläggningen jag har just nu den köptes dock 2010 så det är dags att uppdatera centralen.

Ni som beställer från England, vad kör ni med för larmskyltar? Man vill ju att det ska se seriöst ut. En möjlighet är ju att signa upp sig på ett avtal med vaktbolag men finns det alternativ?

Redigerat:
j.f.s
Bra fråga. Jag har kört utan skyltar sen jag köpte och satte in mitt PowerMax just på grund av att jag inte hittat några vettiga. Å andra sidan har jag inte varit direkt aktiv i mitt letande heller. :)

Var och varannan kåk i närheten har skyltar uppe, dom flesta från kända vaktbolag, så man vill inte vara det hus som inbjuder till ett inbrottsförsök.

Köper man från ett svenskt bolag verkar man oftast få helt ok skyltar men kanske är inte en skylt från ex Protexus lika avskräckande som en skylt från Securitas. Vet inte hur insatta tjuvarna kan vara...

Begår man något brott om man (privat) trycker upp egna kopior av vaktbolagets skyltar?

Diskussionen om svårigheten med att få tillräckligt bra skyltar kan vi lämna därhän.

Har tänkt samma tanke. :) Vet inte hur det funkar med varumärkesskydd etc när det gäller privat. Nåt säger mig att det inte är lagligt...

Jag skulle säga att du bryter mot upphovsrätten om skylten kan anses vara ett verk i lagens mening

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.