14 361 läst ·
38 svar
14k läst
38 svar
Köpa Powermaster-10 i England: alternativ till Security Warehouse?
Har rotat vidare. Visonic verkar ha en IPMP-server som man kan nå. Lite mer info här: http://www.linkedin.com/groups/My-visonic-PowerLink-App-1939128.S.57362470
Huruvida det funkar med Powermaster-larmen vet jag inte, eftersom tråden verkar handla om PowerMax.
Frågade även Security Warehouse om detta och deras svar är följande:
Thank you for your enquiry.
The Intergrated PIRs with camera are for use with a Monitoring station only, end users do not have access to the images. However Visonic are soon to release the PowerLink3 for Version17 of the Powermaster panels and you would be able to use this to access internal cameras. "Soon" sadly is the only information we are able to provide as there is not a date for launch yet.
Kind Regards
Security Warehouse Support
Lite motstridiga besked...
Huruvida det funkar med Powermaster-larmen vet jag inte, eftersom tråden verkar handla om PowerMax.
Frågade även Security Warehouse om detta och deras svar är följande:
Thank you for your enquiry.
The Intergrated PIRs with camera are for use with a Monitoring station only, end users do not have access to the images. However Visonic are soon to release the PowerLink3 for Version17 of the Powermaster panels and you would be able to use this to access internal cameras. "Soon" sadly is the only information we are able to provide as there is not a date for launch yet.
Kind Regards
Security Warehouse Support
Lite motstridiga besked...
Lite offtopic, men ska skicka tillbaka en KP-160 touch (helt ny och oöppnad).
Får pengarna tillbaka men åker på frakten.
Så om någon vill köpa den istället för 770:- inklusive frakt inom Sverige så hojta till.
Nypris är 980:- plus frakt.
Jag får förvisso tillbaka 980:- om jag skickar tillbaka den men frakten till England är dyr och då spelar det ingen roll om jag skickar tillbaka den eller säljer den till någon här. Får lika mycket pengar över oavsett hur jag gör.
Det som ingår är:
Panel
3st Proxytaggar
Manual
Batterier
och skruvar tror jag.
Får pengarna tillbaka men åker på frakten.
Så om någon vill köpa den istället för 770:- inklusive frakt inom Sverige så hojta till.
Nypris är 980:- plus frakt.
Jag får förvisso tillbaka 980:- om jag skickar tillbaka den men frakten till England är dyr och då spelar det ingen roll om jag skickar tillbaka den eller säljer den till någon här. Får lika mycket pengar över oavsett hur jag gör.
Det som ingår är:
Panel
3st Proxytaggar
Manual
Batterier
och skruvar tror jag.
Powerlink3 på ingång enligt Visonic. Då kan vi göra allt med larmet via internet och en vanlig broswer. Tror jag. Forska gärna i detta. Sitter själv med ett stort larmpaket frå securitywarehouse, funkar alldeles utmärkt. Falck larm kostar endast 80 spänn i månaden + ev utryckningar. Då ingår dekaler som är trovärdiga. 
Silver/svart tror jag, kan kolla när jag kommer hem.Nyfniken skrev:
Jo, jag vill inte ha den då jag hellre vill använda kod, på denna får man använda proxytaggar.
Så jag har beställt en KP-141 istället som har vanliga knappar.
Edit: Den här är det som jag har beställt:
http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=2783
Helt ny, fick den för 2 veckor sen men packade aldrig upp den.
Redigerat:
http://www.visonic.com/powerlink3MangeGBG skrev:Powerlink3 på ingång enligt Visonic. Då kan vi göra allt med larmet via internet och en vanlig broswer. Tror jag. Forska gärna i detta. Sitter själv med ett stort larmpaket frå securitywarehouse, funkar alldeles utmärkt. Falck larm kostar endast 80 spänn i månaden + ev utryckningar. Då ingår dekaler som är trovärdiga.![]()
Läser man där så verkar PowerLink3 vara kopplat till deras PowerManage-plattform, d.v.s. deras serverlösning för CMS (Central Monitoring Station). Som användare kan man styra larmet via browser eller app, men jag skulle tro att det kräver att larmet just har en anslutning till en server... Jag hoppas att jag har fel, men om man ska gå efter hur Visonic agerat innan så verkar de inte ha intresse av att göra livet lätt för oss...
Dessutom ska man tydligen har FW 17.3. Mitt larm som bara är ett par veckor gammalt har 17.1, så för mig verkar det vara kört oavsett.
Info från den svenska manualen för Powermaster-larmen:
BILAGA F. PowerLink3 IP Communicator
VIKTIGT MEDDELANDE
Visonic tillverkar och levererar utrustning. Visonic erbjuder INTE PowerManage-tjänster såsom händelseavisering eller andra vidarekopplingstjänster.
För att kunna utnyttja PowerLink3 IP Communicator fullt ut måste den vara ansluten till en central övervakningsstation eller annan tjänsteleverantör som kör Visonics PowerManage.
PowerLink3 IP Communicator är kompatibel med PowerMaster kontrollpanel version 17 och senare.
Inledning
Visonic PowerLink3 IP Communicator tillhandahåller en kommunikationskanal till PowerManage-servern, med vilken du kan skicka händelser, däribland larmbilder från PIR-kameror samt hantera panelkonfiguration. (För ytterligare information,se användarhandboken till PowerManage.)
Observera: PowerLink3 IP Communicator omfattar inte visning med kameror eller styrning av alternativ via ett webbgränssnitt.
Specifikationer
PROGRAMVARA
Säkerhetssystem
Hantering
HÅRDVARA
PowerMaster-anslutning RS-232
Mått 73 x 61.5 x 16mm (2-7/8 x 2-7/16 x 5/8 in.)
Vikt 50g (1.8 oz.)
Färg Silver
Driftstemperatur 0ºC till 49ºC (32ºF till 120ºF)
Förvaringstemperatur -20ºC till 60ºC (-4ºF till 140ºF)
Överensstämmer med standarderna EN 60950, EN 55022, EN 55024
BILAGA F. PowerLink3 IP Communicator
VIKTIGT MEDDELANDE
Visonic tillverkar och levererar utrustning. Visonic erbjuder INTE PowerManage-tjänster såsom händelseavisering eller andra vidarekopplingstjänster.
För att kunna utnyttja PowerLink3 IP Communicator fullt ut måste den vara ansluten till en central övervakningsstation eller annan tjänsteleverantör som kör Visonics PowerManage.
PowerLink3 IP Communicator är kompatibel med PowerMaster kontrollpanel version 17 och senare.
Inledning
Visonic PowerLink3 IP Communicator tillhandahåller en kommunikationskanal till PowerManage-servern, med vilken du kan skicka händelser, däribland larmbilder från PIR-kameror samt hantera panelkonfiguration. (För ytterligare information,se användarhandboken till PowerManage.)
Observera: PowerLink3 IP Communicator omfattar inte visning med kameror eller styrning av alternativ via ett webbgränssnitt.
Specifikationer
PROGRAMVARA
Säkerhetssystem
- PowerMaster-händelser rapporterar till PowerManage-servrar
- Tillhandahåller kommunikationskanal till PowerManage-servrar
Hantering
- IP-adress: Automatisk eller manuell konfiguration
- Återställning av till fabriksinställningar
- Fjärruppgradering av inbyggd programvara
HÅRDVARA
PowerMaster-anslutning RS-232
Mått 73 x 61.5 x 16mm (2-7/8 x 2-7/16 x 5/8 in.)
Vikt 50g (1.8 oz.)
Färg Silver
Driftstemperatur 0ºC till 49ºC (32ºF till 120ºF)
Förvaringstemperatur -20ºC till 60ºC (-4ºF till 140ºF)
Överensstämmer med standarderna EN 60950, EN 55022, EN 55024
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Någon som kommit längre i sina efterforskningar vad gäller PowerLink 3? Hur mycket går det egentligen att se och styra själv?
Jag har också tittat på larm länge och vill kunna koppla ihop det med Vera (Z-wave). Som jag har förstått det kan man inte använda PL3 och koppla ihop med Vera samtidigt. Det blir kaka på kaka.
Jag har också tittat på larm länge och vill kunna koppla ihop det med Vera (Z-wave). Som jag har förstått det kan man inte använda PL3 och koppla ihop med Vera samtidigt. Det blir kaka på kaka.
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
På vilket sätt? Jag kör Vera och det finns ju en del Z-waveprylar som man kan avända för larm. Är det liknande du menar?
Själv vill jag nog separera larm och hemautomation men brygga så att events kan triggas och larm styras.
Själv vill jag nog separera larm och hemautomation men brygga så att events kan triggas och larm styras.
Jag har också funderat på att skaffa larm, men jag vill ha ett med minst tre potentialfria kontakter. Endast trådlöst är möjligt för mig.
Dessa skulle indikera till styrsystemet och tända/släcka eller pulsera inner/ytterbelysning beroende på händelse och tid på dygnet.
Har undersökt marknaden utan att hitta något som hade denna möjlighet innan jag pratade med Protexus angående Powermaster-10. Tydligen ska det gå att köpa till ett kort med dessa kontakter på vilket det skulle vara 5 stycken. Kortet skulle kosta 400-500 kronor. Någon som känner till mer om detta?
Dessa skulle indikera till styrsystemet och tända/släcka eller pulsera inner/ytterbelysning beroende på händelse och tid på dygnet.
Har undersökt marknaden utan att hitta något som hade denna möjlighet innan jag pratade med Protexus angående Powermaster-10. Tydligen ska det gå att köpa till ett kort med dessa kontakter på vilket det skulle vara 5 stycken. Kortet skulle kosta 400-500 kronor. Någon som känner till mer om detta?