Jag funderar lite på om jag skulle kosta på mig en dieselvärmare. Har inte haft det på någon bil hittills, men fasen vad skönt att slippa skrapa rutor och sätta sig i en iskall bil. Skonar motorn och kanske miljön en smula också. Men det kostar ju en del, hamnar på ungefär 18 000 plus moms. Då med fjärkontroll som klarar upp till en kilometer, och med timer. Vad säger ni, ni som har dieselvärmare? Är det värt pengarna? Är det Webasto som gäller, eller finns det andra alternativ?
Tråkigt .... 
Fast kanske inte, för nu måste det väl bli något annat också, så det inte är alldeles tomt under granen, eller hur
Att jag högg denna tråd för mitt inlägg vara bara för att den var startad av dig själv, när det nu var så OT som det var.
Fast kanske inte, för nu måste det väl bli något annat också, så det inte är alldeles tomt under granen, eller hur
Att jag högg denna tråd för mitt inlägg vara bara för att den var startad av dig själv, när det nu var så OT som det var.
Är nog bra att den kommer efter årsskiftet... då bli det en riktig '08.
Bra att veta: När jag kvaddade min santa fe, som var en 2007:a modell fast hämtade ut i december '06.... då varderade fuskningsbolaget den som en '06:a eftersom den var reggad '06. '07 var en facelift med bättre utrustning, lampor, inredning osv... men det hjälpte inte.... jag gick bak 20 000kr pga detta.......
Tips... väntar till 1:e januari.... ;-)
Hammer.
Bra att veta: När jag kvaddade min santa fe, som var en 2007:a modell fast hämtade ut i december '06.... då varderade fuskningsbolaget den som en '06:a eftersom den var reggad '06. '07 var en facelift med bättre utrustning, lampor, inredning osv... men det hjälpte inte.... jag gick bak 20 000kr pga detta.......
Tips... väntar till 1:e januari.... ;-)
Hammer.
En tumregel är att man bör köra bilen lika länge som Webaston har gått.Norell skrev:
jon_h: Det är supermulligt att komma ut till en varm bil på morgonen, men 18 papp + moms låter dyrt?
Jag betalade 6 inkl. moms för att få det i min Peugeot Expert. Iofs utan fjärr, men det ser jag inte som något större problem, speciellt inte då man kan programmera 3 olika starttider.
Morsan har Ebersprächer (eller var det Webasto?) i sin Voyager och i samband med denna monterades också underhållsladdare.Norell skrev:
30 min klarade batteriet av, men använde man den mer så var det lite chansning om den skulle starta eller ej, där av underhållsladdaren.
Detta slutade med att hon köpte grenledningssats/coupévärmare och slutade använda "Eber´n" helt.