9 754 läst ·
38 svar
10k läst
38 svar
Köpa ny diskmaskin - Electrolux?
Bra fråga. Svaret är att den får dåligt ljudbetyg av Råd och rön. EEZ9000 är specad 3 dB lägre än Hygienisk, vilket jag tror (rätt eller fel) ska göra skillnad.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Säger @electroluxaren att det är samma maskin så hade jag litat mer på det än företagens datablad...T thompo skrev:
båda maskinerna har timebeam
det finns en sprayzon dvs ett extra rör(blått) i electroluxen vilket då skall underlätta rengöring av grytor.
stora skillnaden är att ikeas har vanliga knappar för att välja program medans electroluxen har en blandning av touch och konventionella knappar, men bara det är ju värt 5.000.- extra, om man mot förmodan tycker att touch hör hemma i ett kök.
annars håller jag med #myckling att köpa ikeas bosch.
Vilken jag skulle valt utan tvekan
det finns en sprayzon dvs ett extra rör(blått) i electroluxen vilket då skall underlätta rengöring av grytor.
stora skillnaden är att ikeas har vanliga knappar för att välja program medans electroluxen har en blandning av touch och konventionella knappar, men bara det är ju värt 5.000.- extra, om man mot förmodan tycker att touch hör hemma i ett kök.
annars håller jag med #myckling att köpa ikeas bosch.
Vilken jag skulle valt utan tvekan
jo det är nog bra med automatisk lucköppning om inte annat för tillverkarna annars får de dåligt resultat vid tester.K klimt skrev:
mindre bra för dig när du skall byta låset efter fem år.
Visste inte det, är det så att låsen krånglar med tiden? Jag har en Miele, som har gått några år, men inte fem år, fungerar än så länge som den ska. Men inte kul om det krånglar redan efter fem år.electroluxaren skrev:
Skippa kravet på TimeBeam och köp en helintegrerad XXL-maskin från Miele. AutoOpen i kombination med fläkttork är grymt och ger inte en massa kondens under bänkskivan. Nackdel? Kostar flis... 
Iaf grymt nöjd med min Miele.
Iaf grymt nöjd med min Miele.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
nä inte mielesK klimt skrev:
jag har bara bytt ett mielelås och det kostade 5.500.- tror jag men det gör ju dispensern för diskmedlet oxå så...
Ursäkta ett detta blir en liten trådkapning men @electroluxaren verkar ju ha koll på vitvaror och vi har denna diskmaskin i ett fritidshus. Maskinen börjar vara 8-9 år men används dagligen under ca 8 veckor per år så den är väldigt fräsch och diskar bra. Men strömbrytaren är glapp så det blir svårare och svårare att starta maskinen. Jag har sökt på nätet för att se om det finns denna del att köpa men hittar inget. Har möjligen koll koll??

MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Detta är varför jag alltid försöker ha bra kontakt med lokala vitvaruverkstaden och faktiskt lyckats med det senaste åren. Man får reda på fakta och inte säljarsvammel. Bravo!electroluxaren skrev: