Hej!
Jag går i tankar kringa att köpa ett snickeri med tomt, fastighet, maskiner etc. Har massor med frågor kring detta, hoppas att jag har kommit till rätt forum!
Huset värms upp med ved+en äldre luft-luft värmepump. Jag har aldrig köpt vare sig hus (inte boningshus heller alltså), tomt eller verksamhet tidigare och har därför väldigt dålig koll.
A) Vedeldningen sker i ett pannrum. Kan man på något sätt kontrollera att det är godkänt enligt konstens alla regler?
B) Det verkar vara vettigt att ansluta större vattentankar till vedpannan för att på så sätt inte behöva elda så ofta. Om man gör en sådan förändring, behövs det då göra något typ av "regbesiktning" eller liknande av panna+tankar?
C) ) Ungefär hur mycket kostar sotning? Vet att det idag sker 2ggr/år.
Tack på förhand!