9 925 läst ·
3 svar
10k läst
3 svar
Köpa jord i Västeråstrakten, pris/leverantör
Hej!
Vi skulle behöva köpa ca 10 kubikmeter planteringsjord/matjord för häckplantering samt lite gräsmatta. Vad är ett rimligt pris och vet någon kanske om det finns leverantör av detta i Västerås-trakten? Vi skulle vilja ha någon som tippar av ett lastbilslass på tomten.
Har hittat de som levererar en hel lastbil till OK pris i Enköping (300:-/m3 dock 3500 i frakt), Stockholm (5000:- för 17 ton) etc. men det blir så dyrt med frakt om de ska åka långt.
Någon i Västerås som har koll på detta?
mvh
Andreas
Vi skulle behöva köpa ca 10 kubikmeter planteringsjord/matjord för häckplantering samt lite gräsmatta. Vad är ett rimligt pris och vet någon kanske om det finns leverantör av detta i Västerås-trakten? Vi skulle vilja ha någon som tippar av ett lastbilslass på tomten.
Har hittat de som levererar en hel lastbil till OK pris i Enköping (300:-/m3 dock 3500 i frakt), Stockholm (5000:- för 17 ton) etc. men det blir så dyrt med frakt om de ska åka långt.
Någon i Västerås som har koll på detta?
mvh
Andreas
Du kan kolla med Aroshandelshus. Jag har själv inte handlat där men har uppfattningen att det är är bra kvalitet på sakerna.
På andra sidan av Västerås ligger Norells trädgårdcenter som säker kan fixa ett lass jord till dig. Där brukar jag handla grus på "egen" släpkärra eller utkört med lastbil.
På andra sidan av Västerås ligger Norells trädgårdcenter som säker kan fixa ett lass jord till dig. Där brukar jag handla grus på "egen" släpkärra eller utkört med lastbil.
Japp, Aros handelshus blev det. De tar 850 för frakt till Västerås tätort om man beställer ett lastbilslass och jag fick lite rabatt (får betala 264:-/ton) då den trevliga mänskan som svarade i telefon inte hade prislistan för just den jord jag ville ha i huvudet 
mvh
Andreas
mvh
Andreas
Klicka här för att svara