2 498 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Köpa iphone efter mobiltelefon...
Jag ska äntligen skaffa en Iphone i stället för min gamla mobiltelefon. När jag flyttar över simkortet följer ju pengarna på kontantkortet med och jag undrar om det är lämpligt att fortsätta betala till Comviq som tidigare.
Om jag ska kunna surfa med iphonen bör jag kanske inte fortsätta med kontantkort. Tacksam för råd och synpunkter innan köpet.
Om jag ska kunna surfa med iphonen bör jag kanske inte fortsätta med kontantkort. Tacksam för råd och synpunkter innan köpet.
Kontantkort är jättebra och man kan köpa surf till dom. Som jag ser det är det mest prisvärda, man köper mobil kontant och ringer/surfar med kontantkort. Om man räknar på ett par år som väl är livslängden på en mobil så är det det bästa.H Henri skrev:Jag ska äntligen skaffa en Iphone i stället för min gamla mobiltelefon. När jag flyttar över simkortet följer ju pengarna på kontantkortet med och jag undrar om det är lämpligt att fortsätta betala till Comviq som tidigare.
Nuförtiden tjänar man inte direkt på att köpa loss en mobiltelefon jämfört med att binda sig på ett abonnemang i ett par år, vad jag har märkt iallafall. Därför kan du nog enklast jämföra olika operatörers pris. Sedan hade jag ev även kollat upp diverse andra Androidlurar med 
Vad som är det mest prisvärda beror helt på hur man använder sin telefon, hur mycket man ringer och till vad, hur mycket datatrafik osv. Lönlöst att uttrycka detta i generella termer.settler skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Om du har telefoben så kan du lugnt välja mellan kontantkort och olika av abbonemang och se vad som passar din mängd surfade och ringande samt att du har täckning där du rör dig mest.
Själv är jag väldigt nöjd med Tre som fungerar bättre än de övriga operatörerna för mig. Haken är att de är prisvärda om man vill ha en telefon som de bundlar med, annars inte. Jag som inte vill ha en iPhone eller Samsung utan vill välja min egen telefon får pruta för att få ett bra pris. Jag ringer och säger upp abbonemanget när det är dags och förklarar att de inte har en telefon som passar mig, så de blir för dyra. Än så länge har de matchat lägsta pris från konkurrenterna (inte Vimla etc som jag inte kan ha av andra skäl) och sänkt aningen under.
Själv är jag väldigt nöjd med Tre som fungerar bättre än de övriga operatörerna för mig. Haken är att de är prisvärda om man vill ha en telefon som de bundlar med, annars inte. Jag som inte vill ha en iPhone eller Samsung utan vill välja min egen telefon får pruta för att få ett bra pris. Jag ringer och säger upp abbonemanget när det är dags och förklarar att de inte har en telefon som passar mig, så de blir för dyra. Än så länge har de matchat lägsta pris från konkurrenterna (inte Vimla etc som jag inte kan ha av andra skäl) och sänkt aningen under.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 258 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 258 inlägg
Kolla Vimla , använder Telenors nät . Mycket prisvärt/billigtH Henri skrev:Jag ska äntligen skaffa en Iphone i stället för min gamla mobiltelefon. När jag flyttar över simkortet följer ju pengarna på kontantkortet med och jag undrar om det är lämpligt att fortsätta betala till Comviq som tidigare.
Jag köpte en Xiaomi redmi plus för 167 euro, finns för 2000 med garanti. Riktigt bra telefon för priset, och jag använder den dagligen för surf/video/bankärenden osv. Räknar på en livslängd på 2 år. Nackdelen är att kameran inte är lika vass som tex nya iPhone eller Samsung Till har jag Comviq student (finns även för 55+) för 150kr, fast pris inkl. 8gb surf. Det räcker gott och väl för mina behov när jag behöver 4g.
Jag har svårt att se att det blir mycket mer prisvärt. Telefonen ska klara av behoven, och om du behöver filma i 4k, spela de nyaste spelen problemfritt och betala överpris er, så kan du välja värstingmodellerna. Sen går det alltid att skryta med sin fina Festool istället för Makita, men om du ändå inte kan använda verktygen optimalt kanske det skulle räcka gott och väl med en Mecc. De billigaste modellerna ska man som oftast försöka undvika, speciellt när de används dagligen.
Jag har svårt att se att det blir mycket mer prisvärt. Telefonen ska klara av behoven, och om du behöver filma i 4k, spela de nyaste spelen problemfritt och betala överpris er, så kan du välja värstingmodellerna. Sen går det alltid att skryta med sin fina Festool istället för Makita, men om du ändå inte kan använda verktygen optimalt kanske det skulle räcka gott och väl med en Mecc. De billigaste modellerna ska man som oftast försöka undvika, speciellt när de används dagligen.
Har du bra mottagning med Comviq/Tele2 så bör du fortsätta med det. Själv har jag Tre och de dippar lite här och där jämfört med både Telia, Telenor och Tele2. Däremot är Tre den enda operatör som fungerar när jag är på lantstället. Tre är prisvärda om du väljer med en telefon, annars inte. De är inte alltid helt lätt att ha göra med. Se över dina alternativ. Vad du vill ha och vad du behöver.H Henri skrev:Jag ska äntligen skaffa en Iphone i stället för min gamla mobiltelefon. När jag flyttar över simkortet följer ju pengarna på kontantkortet med och jag undrar om det är lämpligt att fortsätta betala till Comviq som tidigare.
Hoppas Henri hittade en lur redan 2018Silver78 skrev:
Har du bra mottagning med Comviq/Tele2 så bör du fortsätta med det. Själv har jag Tre och de dippar lite här och där jämfört med både Telia, Telenor och Tele2. Däremot är Tre den enda operatör som fungerar när jag är på lantstället. Tre är prisvärda om du väljer med en telefon, annars inte. De är inte alltid helt lätt att ha göra med. Se över dina alternativ. Vad du vill ha och vad du behöver.
Klicka här för att svara