Hejsan

Jag har sett ett hus på annons på nätet och var i kontakt med mäklaren som bad mig att ta kontakt med dem igen i denna veckan för eventuell visning. Nu visade det sig tydligen att säljaren har sagt upp mäklaren så de kunde inte visa huset då för mig. Vad gäller nu kan jag ta kontakt med husägaren direkt?

om jag skulle köpa huset så måste mäklaren ändå få sin del av kakan va ? eftersom jag sett deras annons? finns det nån karrenstid då på detta eller hur funkar det rent tekniskt ?
 
Theander skrev:
Hejsan

om jag skulle köpa huset så måste mäklaren ändå få sin del av kakan va ? eftersom jag sett deras annons? finns det nån karrenstid då på detta eller hur funkar det rent tekniskt ?
Det bryr inte du dig om,ansvaret ligger på säljaren.
 
Beror lite på om uppdragsavtalet är skrivet med ensamrätt eller inte. är det det så har mäklaren rätt till provision upp till ett år om det är han som har förmedlat kontakten. annars har han ingen rätt till provision.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.