1 252 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Köpa hus i Malmö
Hej!
Vi letar förnärvarande efter ett hus i västra Malmö, typ Bellevue, Mellanheden, Limhamn etc.
Vore intressant att höra av några som bor eller bott där. Kanske någon här som nyligen köpt eller sålt i området?
Undrar lite hur de verkliga försäljningspriserna ser ut. De objekt vi skall titta på ligger i spannet 5-7 miljoner som begärt pris. Man undrar om de går för de pengarna eller om man skall räkna med att de springer iväg uppåt i pris väsentligt.
Vi letar förnärvarande efter ett hus i västra Malmö, typ Bellevue, Mellanheden, Limhamn etc.
Vore intressant att höra av några som bor eller bott där. Kanske någon här som nyligen köpt eller sålt i området?
Undrar lite hur de verkliga försäljningspriserna ser ut. De objekt vi skall titta på ligger i spannet 5-7 miljoner som begärt pris. Man undrar om de går för de pengarna eller om man skall räkna med att de springer iväg uppåt i pris väsentligt.
Bor själv inte i nämnda områden men köpte själv hus i Malmö för 2.5 år sedan och det är långt ifrån samma hets idag. Jag har fått bilden av att det är betydligt enklare att köpa idag och framförallt i de lite högre prisklasserna. Har bekanta som upplevt samma sak.
Ingen större hets, men jag tycker inte heller att det finns något jätteutbud. Många som säljer är nog äldre som bott där länge med inga eller låga lån, på väg till mindre boende. De sitter inte i sjön så det brukar inte gå till några underpriser, men hyfsade chanser att få huset till utropspris.
Så har det i alla fall varit med de affärer jag sett i bekantskapskretsen.
Så har det i alla fall varit med de affärer jag sett i bekantskapskretsen.
Klicka här för att svara