TLZ skrev:
Inventeringen pågår, huset kommer att beröras av den och kommunalt VA är planerat inom några år.
Ja, drar kommunen förbi VA får man betala för det oavsett om man väljer att ansluta sig eller inte (jobbar på ett kommunalt bolag som även har kommunens VA). Om kommunen tvingar på ett godkänt avlopp trots detta vet man ju inte i nuläget. Jag tar då inte mäklarens ord på att man slipper i alla fall.

Nu är det till och med budgivning, uppe i 40k över utgångspris än så länge... :eek:

Som det ser ut nu skiter jag i det, men jag får tacka för en massa bra tips och support! :)
Frågade du mäklaren om han informerat övriga budgivare om situationen med avloppet? Helt klart väsentlig information för en köpare. Vad svarade han i så fall? Undrar nyfiken i en strut :) Å du kan väl lägga ut länk till objektet så vi får se :)

Det går troll i mitt sommarstugeletande. Här är ett annat hus jag var intresserad av:

http://www.hemnet.se/bostad/fritids...skilstuna-kommun-svalboviken-motorp-2-6258548

Det huset borde ju ha sprungit iväg direkt, kolla badrummet t ex!

Tur att man är en sån jävel på att snoka:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=516943

Huset ligger 300 m fågelvägen från bergtäkten, och hon i inslaget bor/ bodde antingen i det huset eller det bredvid :(
Det är inte meningen att jag ska få tag på ett bra vinterbonat fritidshus med stor tomt, el och dusch/WC helt enkelt.

Redigerat:
TLZ skrev:
Jag har inte frågat mäklaren om övriga spekulanter informerats. Jag ser inte direkt att jag har något att vinna på att jävlas heller ;)

[länk]
Ärligt talat så är det inte att jävlas att fråga om det. Tvärtom är det ett sätt att hindra mäklaren från att jävlas och du gör övriga budgivare en mycket god gärning som hjälper dem få reda på det de har rätt att få reda på. Lite som vi här på byggahus hjälper varandra ;)

Spännanden, ska nu ta en titt på länken, tack för den :)

• Gilla
Jan Lahti och 2 till
  • Laddar…
TLZ skrev:
Det går troll i mitt sommarstugeletande. Här är ett annat hus jag var intresserad av:

[länk]

Det huset borde ju ha sprungit iväg direkt, kolla badrummet t ex!

Tur att man är en sån jävel på att snoka:

[länk]

Huset ligger 300 m fågelvägen från bergtäkten, och hon i inslaget bor/ bodde antingen i det huset eller det bredvid :(
Det är inte meningen att jag ska få tag på ett bra vinterbonat fritidshus med stor tomt, el och dusch/WC helt enkelt.
Jag gissar att inga visningar är förlagda till dagtid i veckan ;) Vilket iofs antagligen inte är något ovanligt.
Det är typiskt den typen av objekt som verkligen skapar problem för alla efteråt, om mäklaren inte informerar om läget från början.

• Gilla
TLZ
  • Laddar…
thomasx skrev:
Ärligt talat så är det inte att jävlas att fråga om det. Tvärtom är det ett sätt att hindra mäklaren från att jävlas och du gör övriga budgivare en mycket god gärning som hjälper dem få reda på det de har rätt att få reda på. Lite som vi här på byggahus hjälper varandra ;)

Spännanden, ska nu ta en titt på länken, tack för den :)
Gick för 1 050 000, alltså 30% mer än utgångspriset med de förbehållen :wow:

Jag undrar om det inte är lika bra att jag hoppar över det här med sommarstuga,priserna är ju helt galna. Det är ju faktiskt nästan så att man får två helt ok mindre Älvsby-hus eller motsvarande från 80-talet i något mindre samhälle på landet för samma pris som ett vinterbonat torp på samma ort.

Redigerat:
Fast vem vill ha ett Älvsbyhus i en avfolkningsort som sommarställe?

Ta en titt på fritidshus i november, brukar vara mindre tryck då.

TLZ skrev:
Gick för 1 050 000, alltså 30% mer än utgångspriset med de förbehållen :wow:

Jag undrar om det inte är lika bra att jag hoppar över det här med sommarstuga,priserna är ju helt galna. Det är ju faktiskt nästan så att man får två helt ok mindre Älvsby-hus eller motsvarande från 80-talet i något mindre samhälle på landet för samma pris som ett vinterbonat torp på samma ort.
Ja, när tillgång och efterfrågan styr kan det bli "konstiga" effekter :)

Men jaga på, det är inte meningen att du ska ha dessa hus eftersom något annat bättre väntar längre fram ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.