Vi är på G att köpa ett fritidshus av en tysk säljare. Brukligt är att säljare och köpare träffas på banken och gör upp affären. I detta fallet har jag anlitat Ikanobanken som inte har kontor att besöka. Dessutom är den tyska säljaren inte i Sverige så ofta.
Hur gör jag i detta fallet? Ikanobanken för över pengar till mitt konto och jag skickar vidare eller skickar banken köpeskillingen direkt till säljaren? Vilket är säkrast?