P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
tänkte mer på dom smala däckena! vill inte köra där det är surt med dendärBror skrev:
Har fått prova en 4 tonnare, en 5 tonare och en större riktigt stor
Har ingen tidigare erfarenhet
Men den jag tyckte bäst om var take job 4 tonnaren, tyst motor, härlig känsla i spakarna och bra precision
Däremot 5tonnaren var en cat(caterpillar) den var också bra men jag gillar endå take joben bättre
Sen den stora 10-12 kanske de var, take joben den var mer ryckig och slängig tycker ja..
Däremot en 4-5 tonare skulle jag själv kunna tänka mig ha
Har ingen tidigare erfarenhet
Men den jag tyckte bäst om var take job 4 tonnaren, tyst motor, härlig känsla i spakarna och bra precision
Däremot 5tonnaren var en cat(caterpillar) den var också bra men jag gillar endå take joben bättre
Sen den stora 10-12 kanske de var, take joben den var mer ryckig och slängig tycker ja..
Däremot en 4-5 tonare skulle jag själv kunna tänka mig ha
Ja, Wester den är gammal. Den är från -92. Det har egentligen ingen betydelse så länge den är "modernt" byggd med två-spak och tre-pump. Den har mekaniska spakar utan el så den lär inte krånga i första taget. I alla fall inte i spakarna ;-)
/Lelle
/Lelle
Hej Jag är Grävpilot sen 2006 och har en viss del erfarenhet av maskiner både hjul och band
visst kan du köpa en maskin , men inan du gräver så kontakta sensk kabelanvisnig 020-531000
för att det inte finns någon gammal ledning , gräver du av den så är ditt köp av maskin en dyr historia
om du har en försäkring mot det och på maskinen så är det ok.
glöm inte att feta maskinen minst 2 gånger i väckan
Mvhf
Björn
visst kan du köpa en maskin , men inan du gräver så kontakta sensk kabelanvisnig 020-531000
för att det inte finns någon gammal ledning , gräver du av den så är ditt köp av maskin en dyr historia
om du har en försäkring mot det och på maskinen så är det ok.
glöm inte att feta maskinen minst 2 gånger i väckan
Mvhf
Björn
Klicka här för att svara