Den tar 400 kg på pallgafflarna. Är grävaggregatet påmonterat lättar den inte i bakändan, orken tar slut innan.
 
P
Bror skrev:
Den tar 400 kg på pallgafflarna. Är grävaggregatet påmonterat lättar den inte i bakändan, orken tar slut innan.
tack för det svaret! såg ut o vara en allsidig maskin men i skogen är det nog inget att hurra över
 
Har inte provat den i skogen, men den har ju 4-hjulsdrift och lågväxel så helt värdelös år den nog inte.
 
P
Bror skrev:
Har inte provat den i skogen, men den har ju 4-hjulsdrift och lågväxel så helt värdelös år den nog inte.
tänkte mer på dom smala däckena! vill inte köra där det är surt med dendär :D finns en liknande kina timmervagn på blocket som har lika smala däck, ja tillomed gripen är bredare än däckena, men nu vart det offtopic
 
Har fått prova en 4 tonnare, en 5 tonare och en större riktigt stor

Har ingen tidigare erfarenhet

Men den jag tyckte bäst om var take job 4 tonnaren, tyst motor, härlig känsla i spakarna och bra precision

Däremot 5tonnaren var en cat(caterpillar) den var också bra men jag gillar endå take joben bättre

Sen den stora 10-12 kanske de var, take joben den var mer ryckig och slängig tycker ja..

Däremot en 4-5 tonare skulle jag själv kunna tänka mig ha
 
Ja, Wester den är gammal. Den är från -92. Det har egentligen ingen betydelse så länge den är "modernt" byggd med två-spak och tre-pump. Den har mekaniska spakar utan el så den lär inte krånga i första taget. I alla fall inte i spakarna ;-)

/Lelle
 
Hej Jag är Grävpilot sen 2006 och har en viss del erfarenhet av maskiner både hjul och band
visst kan du köpa en maskin , men inan du gräver så kontakta sensk kabelanvisnig 020-531000
för att det inte finns någon gammal ledning , gräver du av den så är ditt köp av maskin en dyr historia
om du har en försäkring mot det och på maskinen så är det ok.

glöm inte att feta maskinen minst 2 gånger i väckan
Mvhf

Björn
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.