Hej
skall göra ett fönster mindre och behöver då köpa tegel i samma färg som vårt hus. Är det någon som vet var man får tag på gammalt tegel? Fasaden som från början var puts, byttes då ut mot ett gult melerat tegel.
Tack på förhand!

Var bor du?
Kolla med murarna i din närhet om de har något liggand på bakgården, eller vilken åf som har varit duktig på tegel...

Jag hade ett gäng gamla tegelstenar som jag slängde...

Pratade med ett av företagen i "byggigen", och de sa att de har så mycket sten, så jag fick inte sälja till dem, men om jag gjorde rent stenarna, så kunde de ta emot dem...

Jonas

johu skrev:
Jag hade ett gäng gamla tegelstenar som jag slängde...

Pratade med ett av företagen i "byggigen", och de sa att de har så mycket sten, så jag fick inte sälja till dem, men om jag gjorde rent stenarna, så kunde de ta emot dem...

Jonas
Jag satte ut en annons på blocket, sålde stenen för 3-5 kr styck vill jag minnas. Tog tillochmed betalt för 3/4-sten.

Samma här. Jag sålde hela skorstenen för ungefär 6-8 kr/sten har jag för mej. 3 år senare behövde jag lika mycket sten, och fick gott köpa nya, fast jag köpte från polen. 1-2 kr/st, plus frakt så landade det på mindre än 4 kr/sten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.