Tomture61
F Fixarjon skrev:
Intresserad av ett förråd ifrån vibostugan.
[länk]

Men har ett par undringar. På sikt kommer jag vilja ha takpannor, håller konstruktionen för detta?

Kan man lägga underlagspapp och ytpapp nu för att om några år lägga takpannor ?
Kanske fråga tillverkaren om snözon / maxlast (betongpannor)
Ang din nästa fråga , ja .
Vindskivor verkar inte vara anpassade för tex takpannor .
Tycker av bilder man ser verkar takets konstruktion ej vara så lämpligt konstruerat för nederbörd .
Tänker på vindskivor och att regnvatten rinner över en bräda vid takfoten , borde sitta en plåt som regnvatten kan rinna efter .
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.