Har startat firma och ska nu köpa firmabil. Skulle sitta fint med lite tips om vilken jag ska välja.
Kommer att ta mindre jobb och arbetar mestadels själv.
Kommer att ta mindre jobb och arbetar mestadels själv.
Land Rover Defender? *ler*
Du lär i alla fall kunna ta dig fram överallt året om.
Annars så funkar 245, 745 och 945 suveränt, enda nackdelen är att det börjar bli svårt att finna välbehållna sådana. En sådan med släp så reder man det mesta och de kostar inte skjortan i varken skatt eller reservdelar. Rena transportbilar brukar dra iväg i pengar då man skall ha reservdelar.
/Kent
Du lär i alla fall kunna ta dig fram överallt året om.
Annars så funkar 245, 745 och 945 suveränt, enda nackdelen är att det börjar bli svårt att finna välbehållna sådana. En sådan med släp så reder man det mesta och de kostar inte skjortan i varken skatt eller reservdelar. Rena transportbilar brukar dra iväg i pengar då man skall ha reservdelar.
/Kent
Budget?
Lite lättare att föreslå något då.
Lite lättare att föreslå något då.
Budget? Ska den vara ny? (oftast ska den det för det kostar ju nästan inget att ha en liten byggbil).
Ska du göra jobb i storstäder där miljöbilar har gratis parkering, det är här du har mycket pengar att tjäna.
Tex en Caddy med gasdrift är ju miljöbil och har gratisparkering och den kostar inte många kronor att ha som firmabil heller.
15 kr/tim 8 timmar om dagen 20 dagar i månaden blir ju trots allt 2400 spänn och det är i runda slängar vad bilen kostar i månaden.
Ska du göra jobb i storstäder där miljöbilar har gratis parkering, det är här du har mycket pengar att tjäna.
Tex en Caddy med gasdrift är ju miljöbil och har gratisparkering och den kostar inte många kronor att ha som firmabil heller.
15 kr/tim 8 timmar om dagen 20 dagar i månaden blir ju trots allt 2400 spänn och det är i runda slängar vad bilen kostar i månaden.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Om man inte behöver oroa sig för det där med parkeringen så är ju de där Volvobilarna prismässigt bra. 945
r och V90 är väl inte så svårt att hitta ok ex. av heller. Släp är väldigt bra, men inte inne i stan.
Jag drar en lans för Toyota Previa. Hade en Opel Combo som ständigt var fylld från golv till tak. Men när vi skulle byta vår gamla Previa -94 (ungarna åker inte med så ofta nuförtiden) så sålde jag Combon och tog Previan som firmabil. Nackdel: man måste plocka i baksätena vid besiktning. Annars, ur med dom och man har ett utrymme som slår det mesta. Jag kan utan vidare lasta in hela skivor (max 2,50) i bak vilket få andra klarar. Och driftsäkerheten ska på denna gamling är bortom all förväntan. Original avgassystem och batteri t ex. Har bytt koppling vid 20 000 mil. Nu går den på 32000 mil och inte en tillstymmelse till problem.
Så mitt råd: Köp en Previa för en spottstyver från slutet av -90talet!
Så mitt råd: Köp en Previa för en spottstyver från slutet av -90talet!
Jag harvar runt i en VW T-5 BaseLine -07 på jobbet och är mycket nöjd.
Kanske inte den piggaste MEN har dragit biltransport med den och Jönköpingsbacken satte inte stopp för framfarten...
Känns rejäl att köra och skramlar inte som andra kan göra...
Kanske inte den piggaste MEN har dragit biltransport med den och Jönköpingsbacken satte inte stopp för framfarten...
Känns rejäl att köra och skramlar inte som andra kan göra...
Vet inte om jag uppfattade dina arbetsuppgifter rätt ..., men visst var det lekstugor du skulle bygga ..?
Så då blir mitt förslag:

Men ärlig talat, om du berättar vad du tänker göra eller vad du tänker frakta, så finns det faktiskt chansen att du får ett bra tips.
Så då blir mitt förslag:
Men ärlig talat, om du berättar vad du tänker göra eller vad du tänker frakta, så finns det faktiskt chansen att du får ett bra tips.
Klicka här för att svara