Vi vill komplettera panel i en toalett som vi renoverar. Huset är från 1924 och panelen är delvis i rätt dåligt skick och behöver bytas ut. Har letat efter dubbelfasad spont i måtten 17x75 på alla byggvaruhus, men det verkar omöjligt. Är det nån som vet var man kan få tag på sånt?
Hej!Niklas Wulff skrev:
Nu har vi problem att hitta samma mått, fick du tag i något med rätt mått, och isåfall var?
Jag skulle sägs att du ska försöka hitta ett mindre sågverk/ hyvleri som löser det åt dig. Alternativt en glad amatör med rätt grejer, är det bara några tiotal meter så går det att fräsa fram med enklare verktyg.
Jag köpte här på ett lokalt sågverk för 20 år sedan, men sågverket sålt och maskinerna exporterade utomlands.
Jag köpte här på ett lokalt sågverk för 20 år sedan, men sågverket sålt och maskinerna exporterade utomlands.
Jag tror också på ett mindre sågverk/hyvleri men annars finns Panel och list i Stockholm som kan ta fram olika paneler. På den här sidan tror jag det är vad som kallas V-fasad panel som matchar det du har: https://www.panelochlist.se/produkter/paneler/ovrig-panel
Tyvärr är det inte en lagervara så det tar nog en del i grundpris och sen per meter så ska man inte ha många meter så blir det rätt dyrt. Ska man ha större mängder så slås ju grundkostnaden ut på många löpmeter.
Jag kollade på det när vi byggde till och ville ha samma foder som redan fanns men det blev en kostnad som vi inte prioriterade och jag fick lösa det på annat sätt.
Tyvärr är det inte en lagervara så det tar nog en del i grundpris och sen per meter så ska man inte ha många meter så blir det rätt dyrt. Ska man ha större mängder så slås ju grundkostnaden ut på många löpmeter.
Jag kollade på det när vi byggde till och ville ha samma foder som redan fanns men det blev en kostnad som vi inte prioriterade och jag fick lösa det på annat sätt.
Klicka här för att svara