Det vore ju underbart om TS rapporterade om en oväntad händelseutveckling i ärendet så att vi får lite fart på diskussionen. Bäst vore om det visade sig att gräsklipparen först hade sålts till en annan kund som dessutom visade sig vara bekant med en butiksanställd. Då får vi in frågor om tvesala, jäv och mutor.

Om TS även skulle kunna göra oss den tjänsten att gå i personlig konkurs under tiden, så att vi även får in separationsrättsfrågor, kan det här bli riktigt spännande. Det är väl inte för mycket begärt?!

hsd
under tiden vi väntar så kan vi fundera på lämpligaste transportsätt....

H
hsd skrev:
För ölen eller gräsklipparen?

hsd skrev:
Postnord, så det kan bli eventuella förseningar och missade leveranser.

harry73
Gräsklipparen är ju ett transportsätt

C
harry73 skrev:
Gräsklipparen är ju ett transportsätt
Så där ja, då fick man anledning att komplettera tråden med ett filmtips också :D
The straight story

Mikael_L
cpalm skrev:
Så där ja, då fick man anledning att komplettera tråden med ett filmtips också :D
The straight story
Ett riktigt bra filmtips, jag rekommenderar filmen om du inte har sett den.

En riktigt roadmovie :), och en feelgood-film

TS här igen...

Inget nytt, ingen personlig konkurs planerad, och jag tänker inte agera rättshaverist och sälja vidare för skojs skull!

Maveric77 skrev:
TS här igen...

Inget nytt, ingen personlig konkurs planerad, och jag tänker inte agera rättshaverist och sälja vidare för skojs skull!
Glädjedödare!

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
harry73
Jag tror att man kan förutsätta att butiken aldrig kommer att försöka att få tillbaka maskinen. TS har den ju redan över en månad. Jag tror mig för övrigt också ha listad ut vilken butik det är :) Vi köpte en (ny) Honda gräsklippare där för många år sedan

harry73 skrev:
Vi köpte en (ny) Honda gräsklippare där för många år sedan
Vill de ha tillbaks den nu? :D

harry73 skrev:
Jag tror att man kan förutsätta att butiken aldrig kommer att försöka att få tillbaka maskinen. TS har den ju redan över en månad. Jag tror mig för övrigt också ha listad ut vilken butik det är :) Vi köpte en (ny) Honda gräsklippare där för många år sedan
Bra eller dåligt?

harry73
Det skulle vara en bra affär för oss om de ville häva köpet :)

harry73
Honda gräsklipparen var ny och fungerar bra, även om vi inte alltid har varit snäll mot den (vi saknade ordentlig förråd de första åren)
Och affären (om det nu är samma) är vi också nöjd med

Maveric77 skrev:
TS här igen...

Äh, ansök om bodelning och sälj den till frun. (Med nyttjanderätt då...) ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.