hej gott folk.

har en fråga .

det står en gammal olje panna av märket " bacho thermoblock bvc-6" i en byggnad jag ska köpa..min fråga är..går den att konvertare om till atttt köra ved med i stället?

någon som är kunnig på detta ?

tack på förhand.

Tapio
 
H
Låter inte som om det är någon "vanlig" villapanna. Kanske är det en större oljepanna för flerfamiljshus?
I princip kan man koppla en vedförugn till en oljepanna men en vanlig villa-oljepanna har för klent dimensionerade rökgaskanaler för att kunna ta tillvara på värmen från vedeldning.Om det här är en större oljepanna så skulle kanske en vedförugn fungera.
Finns det ingen märkskylt på pannan som talar om vilken effekt den är avsedd att lämna?
För att elda med ved krävs också en ackumulatortank, men det finns det väl inte för närvarande?
Vill du inte betala 13 kr litern för olja är nog den billigaste och bekvämaste lösningen att stoppa in en pelletsbrännare i pannan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.