1 658 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Konvertera wma till mp3
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Hej jag behöver tips på något bra enkelt program till att konvertera cd skivor till mp3.
Mitt nuvarade är 10+ år och är hopplöst långsamt.
Edit: Det är väl förresten wav filer på en cd.
Mitt nuvarade är 10+ år och är hopplöst långsamt.
Edit: Det är väl förresten wav filer på en cd.
Redigerat:
Testa: http://www.freerip.com/ Verkar vara gratis. Det var åratal sedan jag la in skivor på datorn.. Lycka till
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Det var årtal sen jag med la in filer på datorn med.
Nu har det höjts röster från högre makter dvs frun att hon vill lägga in skivor på dator/mp3 spelaren.
Därför behöver jag en konverterare som är riktigt simpel.
Nu har det höjts röster från högre makter dvs frun att hon vill lägga in skivor på dator/mp3 spelaren.
Därför behöver jag en konverterare som är riktigt simpel.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 194 inlägg
ITunes är riktigt simpel. Den går att ställa i läget "Mata in, hämta låttitlar, rippa, mata ut". Om du har en iPod är iTunes troligen redan installerat. Kör AAC/iTunes Plus istället. Stöds av alla hyfsat moderna spelare.
(antar att du kör Windows)
(antar att du kör Windows)
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Glöm inte att också fundera på vilken ljudkvalitet det behöver bli på mp3-låtarna beroende användningsområde. 320 kbit/s högsta i MediaPlayer (förut max 192?). iTunes har fördelen att det går att välja mp3 med både högsta kvalitet och variabel bitrate.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
320 kbit/s räcker långt till frun min.
Hon spelar ändå så dålig musik att man ändet inte märker någon skillnad
Brukar faktiskt inte göra mer än 192kbit/s för hon har inte någon värsing spelare precis så det är lite si och så med minnet.
Hon gav under 100kr för den ny i sommras.
Men den låter och hon är nöjd.
Hon spelar ändå så dålig musik att man ändet inte märker någon skillnad
Brukar faktiskt inte göra mer än 192kbit/s för hon har inte någon värsing spelare precis så det är lite si och så med minnet.
Hon gav under 100kr för den ny i sommras.
Men den låter och hon är nöjd.
Klicka här för att svara
