1 316 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Konvertera från El till vattenburet system.
Hej
Funderar på att köpa ett hus 1 plan med källare som har 135 kvm per våning. Alltså totalt 270 kvm.
Min fråga är nu om någon har någon idé på vad det skulle kunna kosta?
Blir det snyggt? Har någon som gjort det några bilder att visa? Blev det bra? Va det värt det?
Vill ha så mycket info som möjligt.
Tack på förhand.
Med vänlig hälsning,
Mattias
Funderar på att köpa ett hus 1 plan med källare som har 135 kvm per våning. Alltså totalt 270 kvm.
Min fråga är nu om någon har någon idé på vad det skulle kunna kosta?
Blir det snyggt? Har någon som gjort det några bilder att visa? Blev det bra? Va det värt det?
Vill ha så mycket info som möjligt.
Tack på förhand.
Med vänlig hälsning,
Mattias
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Den här är inte purfärsk men lite att läsa finns här: https://www.byggahus.se/varme/vad-kostar-byta-varmesystem
Jag gjorde det i mitt förra hus, souterräng på totalt 135 kvm. Installatören räknade då med 6' per radiator om jag inte minns fel. Rördragningen gjordes i källaren och sen upp i varje rum på övervåningen så det blev knappt någon åverkan uppe. Totalt med bergvärme landade det på 175 papp efter ROT. IVT nånting 7kW och 140 meter borrhål. Helt klart värt pengarna i mitt fall för att slippa elda kamin för att hålla ner kostnaderna.
Du kanske behöver dubbelt så stor anläggning beroende på isolering och annat. Mitt hus hade oisolerad källare och fönster som skramlade.
/Q
Du kanske behöver dubbelt så stor anläggning beroende på isolering och annat. Mitt hus hade oisolerad källare och fönster som skramlade.
/Q
Klicka här för att svara