Har installerat en 3,4 m glasvikdörr mot trädgården. Konstruktionen som är 2,10 högt har ett u-värde på 0,8. Rummet är totalt 40 kvm och har ytterligare en fast glasyta i motsvarande yta som vikdörren. Rummets uppvärmning sker med konvektorer utan fläkt placerade under den fasta glasytan och via en vanlig radiator under ett separat fönster. Min undran är om jag behöver fläkt eller inte under den nyinsatta glasytan för att dels ersätta en borttagen radiator och eliminera risk för kallras.