Har installerat en 3,4 m glasvikdörr mot trädgården. Konstruktionen som är 2,10 högt har ett u-värde på 0,8. Rummet är totalt 40 kvm och har ytterligare en fast glasyta i motsvarande yta som vikdörren. Rummets uppvärmning sker med konvektorer utan fläkt placerade under den fasta glasytan och via en vanlig radiator under ett separat fönster. Min undran är om jag behöver fläkt eller inte under den nyinsatta glasytan för att dels ersätta en borttagen radiator och eliminera risk för kallras.
 
Bra fråga. Det enklaste är väl att se vad som händer en liten tid framöver. Ojämn temp i rummet eller kallras och man får åtgärda. Ett alternativ kan ju vara att köpa en luftridå som dessutom håller flugor och mygg borta från öppningen i dörren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.