Hej.
Ska kontaktera patchpanelen men blev lite fundersam vart jag skulle sätta trådarna.
Finns ingen färgkodning eller instruktion, bara siffrorna vid plintarna.
Har följt b-standarden och använder solid kat. 6 kabel
Ska kontaktera patchpanelen men blev lite fundersam vart jag skulle sätta trådarna.
Finns ingen färgkodning eller instruktion, bara siffrorna vid plintarna.
Har följt b-standarden och använder solid kat. 6 kabel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Du ska följa gamla "telestandarden" för färg på paren, verkar rent och bra översatt i panelen dvs vit-blå, blå till 5,4 vit-orange, orange till 1,2 vit-grön, grön till 3,6 vit-brun, brun till 7,8 alltså paren i ordning rakt upp och ner på plinten sett ut mot kabelavlastningen.
Klicka här för att svara

