Hej.

Ska kontaktera patchpanelen men blev lite fundersam vart jag skulle sätta trådarna.
Finns ingen färgkodning eller instruktion, bara siffrorna vid plintarna.

Har följt b-standarden och använder solid kat. 6 kabel
20151128_161729.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! På kjell.com finns fakta om nätverk. Tog en skärmbild på det
Screenshot_2015-11-28-16-45-03.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja jag har läst där men är fortfarande osäker. Ska jag sätta vit/orange tråd på plint 1 i min patchpanel? Orange på 2, grön/vit på tre och så vidare.
 
Du ska följa gamla "telestandarden" för färg på paren, verkar rent och bra översatt i panelen dvs vit-blå, blå till 5,4 vit-orange, orange till 1,2 vit-grön, grön till 3,6 vit-brun, brun till 7,8 alltså paren i ordning rakt upp och ner på plinten sett ut mot kabelavlastningen.
 
Perfekt, tack! Kom på att jag hade en summer här hemma och fick fram samma resultat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.