2 144 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Kontakter när innervägg blir 'tjockare'
Hej!
Jag håller på och ska kakla tvättstugan och därför måste jag lägga på ett lager gipsskivor till (eftersom det tydligen ska vara det när det är c-avstånd 60 mellan reglarna).
Nu har jag kommit till en vägg där det är ett flertal kontakter och strömbrytare, och jag tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av att 'flytta ut' dessa. Det skulle i och för sig behöva göras i alla fall även om inte lagret med gips skulle på (antar jag) eftersom det kommer ett lager med kakel också.
Alla råd och tips är varmt välkomna!
/PJ
Jag håller på och ska kakla tvättstugan och därför måste jag lägga på ett lager gipsskivor till (eftersom det tydligen ska vara det när det är c-avstånd 60 mellan reglarna).
Nu har jag kommit till en vägg där det är ett flertal kontakter och strömbrytare, och jag tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av att 'flytta ut' dessa. Det skulle i och för sig behöva göras i alla fall även om inte lagret med gips skulle på (antar jag) eftersom det kommer ett lager med kakel också.
Alla råd och tips är varmt välkomna!
/PJ
Ok, tackar.
Erik, var kan man köpa såna? Har du någon länk?
Erik, var kan man köpa såna? Har du någon länk?
Lysande, jag hittade den 
Tackar igen!
Tackar igen!
Normalt behöver du inga förhöjningringar, det är bara om apparaten riskerar att åka in i väggen. Då kan du inte få på locket. Det brukar inte vara bekymmer med strömbrytare och vägguttag. Ramen på dessa är så stor att det fungerar ändå.
Klicka här för att svara