K
Letar obehandlat konstruktionsvirke i högre klass än C24.
Lokala handlarna verkar inte ha det då deras sågverk/leverantör inte har det i deras sortiment, och på Hornbach/Bauhaus så verkade dom knappt förstå vad hållfasthetsklass är. Man verkar inte behöva kunna så mycket om det man säljer när man jobbar där…

Någon som har något tips på ställen som skulle kunna ha (gäller i Stockholmsområdet).
 
Har du kollat med Optimera el Beijer?

Jag köpte K-virke c35 på Ekesiöö tidigare , dom är numera Beijer Bromma.
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
K
Bra tips! Testar att höra av mig till dom
 
K
Rejäl skrev:
Högre klass än c24 lagerförs sällan av trävaruhandlarna..

Svenskt trä skriver lite om det:

[länk]
Absolut att det inte lagerförs, men verkar ju inte ens som att dom kan beställa hem det från sågverken/leveratörerna..
 
P
K kniv skrev:
Absolut att det inte lagerförs, men verkar ju inte ens som att dom kan beställa hem det från sågverken/leveratörerna..
Du får vända dig till dom stora trävaruleverantörerna..
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
K
Rejäl skrev:
Du får vända dig till dom stora trävaruleverantörerna..
Okej, vet du vilka det är, namn?
 
P
K kniv skrev:
Okej, vet du vilka det är, namn?
Beijer, XL Bygg på västkusten Derome..
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
Woody listar åxå C35 på hemsidan, där har du bla Orminge trä.
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
K
Mazen Mazen skrev:
Woody listar åxå C35 på hemsidan, där har du bla Orminge trä.
Ja, jag har sett det. Men lokala Woody har bara Sandåsa som leverantör och dom har inte högre än C24 - även fast det då listas på Woodys hemsida..
Har mailat ut till lite fler och dom som ni tipsar om, så får vi se om man får svar
 
  • Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
K
Varit riktigt dåligt med svar, några handlare svarade att de ska ta det med sin leverantör och sen återkomma. Men blev tyst.. Och optimera ringde upp och meddelade att de skulle lämna ett kostnadsförslag inom 1-2 dagar. Men sen blev det tyst där och inget kostnadsförslag kom. Så även om det finns några sågverk som har så verkar det inte som att ekonomin finns i det hela om man inte ska ha enormt stora mängder..
 
Hej hur gick det för dig? Söker samma sak
 
K
W willa007 skrev:
Hej hur gick det för dig? Söker samma sak
Blev inget, som jag skrev i inlägget ovan var det några handlare som skulle kolla på det men sen kom inget mer. Min gissning är att det skulle bli så dyrt för den relativt lilla mängden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.