hejsan

har reglat liggande cc600 och tilläggsisolerat inifrån 45mm, har kottlat in stående på cc900 alltså på skivskarvar.
Skruvar stående 15mm konstruktionsplywood och sen ett lager gips även det stående. Är det okey med att skruva gipset direkt i plywooden bara var 450mm eller måste jag kottla in där också? Jag vet att säkervatten väggen säger annat men blir det en hållbar konstruktion?
 
sitter plywooden bra så kan du skruva och skarva gips var du vill.
 
Gipsen skarvar du förskjuten mot plyfan, bara att skruva ...
 
Mazen Mazen skrev:
Gipsen skarvar du förskjuten mot plyfan, bara att skruva ...
Utan att egentligen ta hänsyn till underliggande regel alltså?
 
R ruffrider skrev:
Utan att egentligen ta hänsyn till underliggande regel alltså?
Jepp..
 
Tackar!!
 
Egentligen ska gipen skruvas ända in i regelkonstruktionen, iaf om man ska följa YBG.
Dock är det nog inte många som följer det numer när man oftast kör OSB eller plywood i laget ett i stället för dubbel gips.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.