2 544 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Konstruktionsplywood och gips
hejsan
har reglat liggande cc600 och tilläggsisolerat inifrån 45mm, har kottlat in stående på cc900 alltså på skivskarvar.
Skruvar stående 15mm konstruktionsplywood och sen ett lager gips även det stående. Är det okey med att skruva gipset direkt i plywooden bara var 450mm eller måste jag kottla in där också? Jag vet att säkervatten väggen säger annat men blir det en hållbar konstruktion?
har reglat liggande cc600 och tilläggsisolerat inifrån 45mm, har kottlat in stående på cc900 alltså på skivskarvar.
Skruvar stående 15mm konstruktionsplywood och sen ett lager gips även det stående. Är det okey med att skruva gipset direkt i plywooden bara var 450mm eller måste jag kottla in där också? Jag vet att säkervatten väggen säger annat men blir det en hållbar konstruktion?
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
Egentligen ska gipen skruvas ända in i regelkonstruktionen, iaf om man ska följa YBG.
Dock är det nog inte många som följer det numer när man oftast kör OSB eller plywood i laget ett i stället för dubbel gips.
Dock är det nog inte många som följer det numer när man oftast kör OSB eller plywood i laget ett i stället för dubbel gips.
Klicka här för att svara