Jag och min sambo är lite oense inför vårt stundande altanbygge. En av oss vill ha en yta utan tak trots att vi inte hittat något snyggt sätt att göra detta på.
Det absolut ultimata vore en konstruktion där man kunde veva bort taket, antingen genom att lägga det på sidan, omlott eller nåt sånt. Själv har jag ingen bra idé på hur man praktiskt skulle kunna genomföra något liknande inom en rimlig budget.
Har något en lösning på hur man kan ha en altan med eller utan tak beroende på lust och väder?
Markis är uteslutet, det är vi överens om båda två.