Vad tror ni om detta;
Har köpt ett äldre hus, från 40talet. Verkar vara en tidigare ägare som donat en del med telesladdarna. Finns jack som vare sig är serie eller parallel kopplade. Ett i källaren och ett på övervåningen.
finns en gamal dosa som rinhde för vid inkommande...men inget jack till denna dosa...
Vad tror ni vad borde vara första jacket??
Kan man koppla om på nått sätt??
Har köpt ett äldre hus, från 40talet. Verkar vara en tidigare ägare som donat en del med telesladdarna. Finns jack som vare sig är serie eller parallel kopplade. Ett i källaren och ett på övervåningen.
finns en gamal dosa som rinhde för vid inkommande...men inget jack till denna dosa...
Vad tror ni vad borde vara första jacket??
Kan man koppla om på nått sätt??
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ser ut som det brukar göra, följ tåtarna bara.
Jag har en gissning i alla fall vilka det kan vara som är inkommande.Kurtivan skrev:
Huset byggdes ut för typ 20 år sedan, en extra stor hall osv. I denna utbyggnad finns ett jag, men det lär väl knappast vara 1a jack då det ligger i en nybyggs utbyggnad.
Du tänker alltså att första jack borde kopplas på där ringklockan sitter, den sitter för övrigt mitt i huset, i en hall.
jag misstänker att från den ringklockan så går det telekablar både upp och ner i huset. Detta då flera kablat tvinnats ihop och delats i sockerbit, kanske inte finns nått första jack helt enkelt.
Klicka här för att svara