Det går att läsa men är onödigt tillkrånglat. Även denna korta mening är onödigt jobbig att läsa.L Liteavvarje skrev:
Ett annat sätt att skriva vore:
Jag finner det märkligt att du, som tydligen är skolad i skrift och formalia, inte kan tolka det jag skriver. Om du inte klarar det så får du fråga, men varför förstår andra?
Avsevärt tydligare, lättare att läsa. Vill man ta bort referensen till att jag är skolad i skrift och formalia kan man göra det också utan att egentligen tappa något annat än en halvt dold förolämpning/härskarteknik.
Är inte på något vis ute efter att få ett huvud att rulla , men om du inte förstår , men andra klarar det , så får du fråga , jag svarar gärnatommib skrev:
Det går att läsa men är onödigt tillkrånglat. Även denna korta mening är onödigt jobbig att läsa.
Ett annat sätt att skriva vore:
Jag finner det märkligt att du, som tydligen är skolad i skrift och formalia, inte kan tolka det jag skriver. Om du inte klarar det så får du fråga, men varför förstår andra?
Avsevärt tydligare, lättare att läsa. Vill man ta bort referensen till att jag är skolad i skrift och formalia kan man göra det också utan att egentligen tappa något annat än en halvt dold förolämpning/härskarteknik.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 889 inlägg
Försök då och skriv på den svenska som alla andra gör - dina inlägg är svåra att tyda.
Medlem
· Blekinge
· 12 300 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 300 inlägg
Du kan ju inte ens sätta en punkt efter en mening. Dina inlägg motsvarar formalia inte alls.L Liteavvarje skrev:
Vill du inte är det tråkigt. Kan du inte pga dyslexi (fast så ser det inte ut) så är du förlåten. Men som det är är det väldigt svårt för de flesta att förstå. Många väljer tyvärr bort dina inlägg.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 334 inlägg
Jag tycker @Liteavvarje brukar komma med rätt bra råd och försöka förstå TS situation tämligen väl tills det spårar ur på det här sättet.
Svårförstålig? Ja, inte sällan, men det fokus ligger på nu tillför ingenting alls för TS.