tommib
L Liteavvarje skrev:
Finner det märkligt att du inte kan tolka skriften som tydligen är skolad i skrift och formalia , klara du inte så får du fråga , men varför förstår andra det
Det går att läsa men är onödigt tillkrånglat. Även denna korta mening är onödigt jobbig att läsa.

Ett annat sätt att skriva vore:

Jag finner det märkligt att du, som tydligen är skolad i skrift och formalia, inte kan tolka det jag skriver. Om du inte klarar det så får du fråga, men varför förstår andra?

Avsevärt tydligare, lättare att läsa. Vill man ta bort referensen till att jag är skolad i skrift och formalia kan man göra det också utan att egentligen tappa något annat än en halvt dold förolämpning/härskarteknik.

• Gilla
TT4F och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
På vilket vis är texten skolad?

L
tommib tommib skrev:
Det går att läsa men är onödigt tillkrånglat. Även denna korta mening är onödigt jobbig att läsa.

Ett annat sätt att skriva vore:

Jag finner det märkligt att du, som tydligen är skolad i skrift och formalia, inte kan tolka det jag skriver. Om du inte klarar det så får du fråga, men varför förstår andra?

Avsevärt tydligare, lättare att läsa. Vill man ta bort referensen till att jag är skolad i skrift och formalia kan man göra det också utan att egentligen tappa något annat än en halvt dold förolämpning/härskarteknik.
Är inte på något vis ute efter att få ett huvud att rulla , men om du inte förstår , men andra klarar det , så får du fråga , jag svarar gärna

W
men vafaan ge er nu:crysmile:
"We shall overcome, we shall oveeercooooomee":beer:

L
hugodog skrev:
men vafaan ge er nu:crysmile:
"We shall overcome, we shall oveeercooooomee":beer:
Javisst kan jag ge mig , men tolererar inte påhopp återkommande med jämna mellanrum
från en och samma person , men som du säger , jag stänger nu för att du säger det

• Gilla
1
  • Laddar…
Försök då och skriv på den svenska som alla andra gör - dina inlägg är svåra att tyda.

• Gilla
TT4F och 4 till
  • Laddar…
L
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Försök då och skriv på den svenska som alla andra gör - dina inlägg är svåra att tyda.
Kanske ska skriva på engelska så du får använda dina kunskaper i det

L Liteavvarje skrev:
skydda sig själv , utan det kommer som en krypto , Jag har inte sagt det , bara läst : du är inte extrem i detta , det finns fler här som inte kan stå för något , utan gömmer sig bakom någon skrift , så det blir en form av kanske ,, eller , variant inte bra
LSD?

L Liteavvarje skrev:
Kanske ska skriva på engelska så du får använda dina kunskaper i det
Trollar du med oss eller?
Dina inlägg är svårtydda, med omvända syftningar och flera bisatser efter varandra.

• Gilla
TT4F och 2 till
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Finner det märkligt att du inte kan tolka skriften som tydligen är skolad i skrift och formalia , klara du inte så får du fråga , men varför förstår andra det
Du kan ju inte ens sätta en punkt efter en mening. Dina inlägg motsvarar formalia inte alls.
Vill du inte är det tråkigt. Kan du inte pga dyslexi (fast så ser det inte ut) så är du förlåten. Men som det är är det väldigt svårt för de flesta att förstå. Många väljer tyvärr bort dina inlägg.

W
T Thomas_Blekinge skrev:
LSD?
LVD, är nog mer passande i den här forumdelen. :geek:

Är du samma person som 25fOCUS ?

§ 4.5.1 Klanka inte ner på bristande språkkunskaper
Jag tycker @Liteavvarje brukar komma med rätt bra råd och försöka förstå TS situation tämligen väl tills det spårar ur på det här sättet.

Svårförstålig? Ja, inte sällan, men det fokus ligger på nu tillför ingenting alls för TS.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Slående likheter med vissa presidenters twittrande...

...svingar vilt men budskapen är rätt svåra att tyda.

L
E elmont skrev:
Är du samma person som 25fOCUS ?
Ingen aning , varför din fråga ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.