Hej!
När vi nyss gjorde en dränering upptäckte jag en skada i putsen och det lät ihåligt på ett område runt skadan. När jag knackade loss mer puts på hela området som lät ihåligt, upptäckte jag att en yta av ungefär 2 "murblock" var av kork?!
Är väldigt nyfiken ifall någon annan råkat på nåt liknande och ifall nån har nån aning om anledningen att man ersatt två murblock med kork i en källarvägg.
Huset är byggt 1975.
När vi nyss gjorde en dränering upptäckte jag en skada i putsen och det lät ihåligt på ett område runt skadan. När jag knackade loss mer puts på hela området som lät ihåligt, upptäckte jag att en yta av ungefär 2 "murblock" var av kork?!
Är väldigt nyfiken ifall någon annan råkat på nåt liknande och ifall nån har nån aning om anledningen att man ersatt två murblock med kork i en källarvägg.
Huset är byggt 1975.
Det kan inte vara tvärsom, att man under murningen sparade ur för något med korkblock, som sedan inte blev?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Man kan i och för sig ha haft en friskluftsventil i gillestugan. Jag växte upp med källare och gillestuga i ett hus från 60-talet men jag kommer inte ihåg hur just gillestugan ventilerades, däremot att det fanns ventiler i tvättstugan, pannrummet och matkällaren.Moitaj skrev:
Klicka här för att svara