Hej!
Jag ska göra en hatthylla i 19mm mdf som ska vara 130cm bred och 40cm djup. På undersidan kommer vi sätta krokar.
Min fundering är om jag kommer behöva en konsol i mitten eller om det kommer funka med bara konsol på sidorna, alternativt list att fästa i på båda sidor samt bakkant.
Om det inte funkar med ovanstående, finns det något sätt att slippa konsol i mitten men ändå behålla hållbarheten? Min oro är alltså att den kommer "hänga ner" i mitten när man hänger på jackor.
Någon som har kunskap/erfarenhet av detta?
/Anders
Jag ska göra en hatthylla i 19mm mdf som ska vara 130cm bred och 40cm djup. På undersidan kommer vi sätta krokar.
Min fundering är om jag kommer behöva en konsol i mitten eller om det kommer funka med bara konsol på sidorna, alternativt list att fästa i på båda sidor samt bakkant.
Om det inte funkar med ovanstående, finns det något sätt att slippa konsol i mitten men ändå behålla hållbarheten? Min oro är alltså att den kommer "hänga ner" i mitten när man hänger på jackor.
Någon som har kunskap/erfarenhet av detta?
/Anders
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kika på den här, som jag "byggde" för 10 år sedan,
(och snart skall flytta från
).
Byggd i glespanel 70x28 mm i två våningar. 2 x 5 st, så de sitter lite glest.
Storlek 1120x460 cm.
Vilar på konsolerna i ändarna. Konsolerna också i glespanel.
Plus ett kromat rör Ø25 mm och några krokar till röret.
Röret sitter bara i 25 mm hål i konsolerna.
(och snart skall flytta från
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggd i glespanel 70x28 mm i två våningar. 2 x 5 st, så de sitter lite glest.
Storlek 1120x460 cm.
Vilar på konsolerna i ändarna. Konsolerna också i glespanel.
Plus ett kromat rör Ø25 mm och några krokar till röret.
Röret sitter bara i 25 mm hål i konsolerna.
Tack för idén!
Det är inte min hatthylla utan ska hjälpa en kompis. Ska höra efter lite angående designen
Tror dock att hon vill ha ett heltäckande plan med krokar i. Har varit några turer
Men då är det inte så mycket längre i detta fall, dock bara 19 tjock
Det är inte min hatthylla utan ska hjälpa en kompis. Ska höra efter lite angående designen
Tror dock att hon vill ha ett heltäckande plan med krokar i. Har varit några turer
Men då är det inte så mycket längre i detta fall, dock bara 19 tjock
Klicka här för att svara